Så här hade jag det idag

Nu får ni se min oerhört spännande dag i bilder:

Jag gick upp klockan 9 och det första jag gjorde var att träna. Så har ser jag ut efter 45 minuter på träningscykeln (jag har förresten inga snygga träningskläder, det finns ju ingen som ser mig så varför ska jag klä mig upp då? Jag har ett gammalt top och gamla mjukisbyxor (tre storleker för stora) på mig)



Sedan åt jag frukost (tyskt svartbröd (mums) med kalkonkorv), ett äpple och Earl grey té med mjölk:



Omkring klockan 11.30 började jag plugga. Det var inte särskild spännande. Jag läsde analysexempel för litteratursociologisk, marxistisk och feministisk analys. Uh yeah. Sounds as exciting as it is.



Jag blev hungrig så jag lagade mat .. lagom tills Anders kom hem från jobbet. Det blev ris med ungstekda potatis, tomater, morötter och kyckling med en ingerfärg/lemon-marinad. Det var gott och nyttigt.



Jag behövde läsa klart Márquez med "Hundra år av ensamhet" idag. Så jag läsde de sista 150 sidor efter maten. Boken är så bra .. först blev jag ju lite besviken men när man har läst in sig blir det riktigt roligt! Slutet är också jätteöverraskande! Boken rekommenderas varmt! Imorgon ska jag börja med Allende då.



Klockan 21 slutade jag eftersom jag ville titta på "Criminal Minds" .. jag tycker nämligen att Dr.Reid är het!! :D Samtidigt tränade jag med hantlarna och gjorde situps och sådant.



Sedan blev det kvällsmat. Tyskt svartbröd med mozarella/tomat och knäckebröd med rökt skinka. Och vanilj-té.



Det var min dag. Just nu kollar jag för recept på internet. Jag behöver lite inspiration när det gäller mat.
Varför är skrivare-färg tomt så snabbt? Efter 100 sidor behöver jag en ny patron. Det är ju nästan billigare att skriva ut på universitetet.

Aaaaaaaanyway .. Toodles!

Kommentarer
Postat av: Sébastien

Ah, så du har också en blogg! How interesting. :-)

Jag startade en häromdagen, får se om jag kommer orka uppdatera den ofta...

Btw, jag måste verkligen stressa för att hinna klart Marquez och sen börja på Allende... men det är iaf inte tråkig antik litteratur. :-P

2009-02-07 @ 16:54:37
URL: http://popstitute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0