Vardag



Jag hade redan skrivit klart tentan på tisdag kväll. Sedan dess läser  jag Salman Rushdies "Midnattsbarnen". Intressant bok men varför måste den har nästan 800 sidor? Jag har lärt mig mycket om Indiens och Pakistans historia. Imorgon måste jag lämna in tentan. Annars så har jag .. som vanligt .. ingenting planerat. Jag kommer att dö av tristess snart.
Jag har strukturerad mina studier lite. Jag ska läsa förmodligen läsa idéhistoria nästa termin, sedan kandidatkurs i littvet, sedan pratik och tillämpningskurs. Så jag blir kulturvetare. Men sedan ska gå på avancerad nivå inom litteraturvetenskapen. Jag ska göra magisterutbildningen och förhoppningsvis slutligen doktorandutbildningen. Men det ligger väl väldigt långt fram i framtiden.
Jag har anmält mig på studentsbostadskön. Jag vill bo i Stockholm!!! De har fortfarande inte bestämt vem som få lägenheterna i Rågsved så det finns hopp!! Uh!
Jag har skrivit 23 sidor på tyska. Jag vet inte vad det blir. Men huvudpersonen hatar färgen vit eftersom hon har ingen konstnärlig talang och allt som är vit och obehandlad påminner henne av detta. Som väggarna i hennes cell. Jag har läst att Blondinbella har börjat skriva en bok. Det är oschysst! Hon är kändis och självklart kommer hon blir publicerad. Det är förnedrande för alla författare som försöker lyckas men inte är kända än. Det har väl ingenting med talang att göra men bara med marknaden. Jäkla kapitalism!!!!

Wow, det här inlägget låter som det är skrivet av ett litet barn. Haha. Helt osammanhängande. Det är kanske bättre om jag går och lägger mig nu.

Kommentarer
Postat av: hanna

du kommer hitta lägenhet! vi fick precis en!!! i jakobsberg, en fin tvåa :D

2009-02-20 @ 11:02:03
URL: http://hannamariefiddeli.blogg.se/
Postat av: Sébastien

Ja, usch för Blondinbella. Bara namnet i sig ger ju kalla kårar...

2009-02-26 @ 14:53:58
URL: http://popstitute.blogg.se/
Postat av: adam

DÖD åt Blondinbella

2009-03-05 @ 19:27:56
URL: http://rapportomadam.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0