Hur min pojkvän blev nästan gripen av polisen

Det hände något väldigt konstigt idag. Anders var ute och jobbade och så kom två polismän och ville se hans körkort. Så han visade de körkortet och de trodde inte att det var hans kort överhuvudtaget. Det finns en kille som heter Jokke som kommer från Handen och är den värsta kriminella idioten. Tydligen ser han ut som Anders eller liknar honom.De trodde att Anders var den där Jokke. Så Anders fick faktiskt hämta sitt pass hemifrån för att bevisa att han är vem han är. Ush, det där är verkligen sjukt. Jag menar, det finns verkligen tillräckligt andra problem i Nynäshamns kommun (droger etc) som polisen skulle behöva ta hand om. Men nej, de väljer att trakassera min pojkvän.

Jag har inte uppdaterat min blogg under några dagar igen. Varför? Eftersom jag tycker att ett blogg skulle ha något slags innehåll och eftersom mitt liv var lite innehållslös så fanns det ingenting att berätta. Under helgen sov jag mycket. Jag pluggade lite. Och sov mer. På tisdag hade jag föreläsning och idag första seminariet i Magisk Realism. Det är allt som hände. Jag kunde ha pluggat mer kanske eftersom nu har jag lite för mycket att göra imorgon. Det blir ingen sovmorgon, det blir pluggdag.

Vi tittade på filmen "Ett öga rött" idag och jag tyckte att den var riktigt bra (jag hade ett presentkort för lovefilm.se .. jättebra idé och sida, kanske jag blir medlem, funderar på det). Jag hittade mig själv som "invandare" rätt mycket i känslorna som pojken gick genom. Fast att jag inte är född här i Sverige så finns det alltid en slags tvång att bli svensk för att passa in och därmed förlora man ju mycket av sin egen nationalidentitet. Dessutom har man det svårare än svenskarna, det kan ingen förneka. Mmm, jag fick faktiskt lite hemlängtan efter Tyskland.

Bästa citatet :"Väntan på Vadå?" .. haha. Jag är verkligen en töntig litteraturvetare :p

Okej, dags för att skriva brev. Jag skriver på samma brev redan i två dagar. Jag vill verkligen avsluta den ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0