Iskall vandring

Jag ville ju hålla mitt nyårslöfte så vi gick ut för en lite promenad. Efter två sekunder kändes det som tusen nålar sticker i mitt ansikte. Jag var verkligen inte förberedd för en sådan kyla. Men jag överlevde. Vi gick ner till Ösmo sjön som bestod av is som några hade redan åkt skridskor på. Som sagt, det var kallt! Så vi var hem efter en halv timme igen. Men yes, jag har varit ute idag *stolt*

Annars så har jag pluggat men det gick långsamt. Jag ville redan läsa LeClézio men jag har bara avslutat "To the Lighthouse" av Virginia Woolf idag. Den var rätt bra, lite långtråkigt ibland kanske. Fan, det känns som jag skulle ha börjat med att plugga tidigare, jag har ju inte gjort något alls under jultiden. Blergh. Jag har bestämt mig för en dikt för tentan .. det blir "Vierge Moderne" av Edith Södergran.

Imorgon så åker vi in i stan eftersom jag vill handla några småsaker och dessutom ska vi träffa Sophie. Jag har ingen aning vad man ska ha för kläder i sådant väder ... man kommer ju se ut som en Michellin-människa. Jag är lite hjärndöd så ni får ursäkta det här dåliga inlägget. Oh, jag har en bra idé för ett inlägg som kommer inom de nästa dagarna och det ska handla om elitism inom konstvärlden .. alltså litteratur, konst och musik. Jag avskyr elitism eftersom den omyndigförklarar folkets röst.
Toodles.

Jag står och fryser



Is på sjön


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0