Lördag eller The David Bowie Appreciation

Jag hade fullt upp den här helgen. Normaltvis gnäller jag ju att jag har ingenting att göra. Lyckligtvis fanns det något att göra på lördag kväll också. Vi träffade Desiree som jag inte hade sett i flera månader (det är ju inte så lätt att träffas om hon bor i Uppsala) och tillsammans med Alex, Per och Sophie gick vi till Sjöhästen. Det skulle vara en release-fest för Ordo Rosarius Equilibrios nya album. Men det car helt död där och priserna för öl var skithöga. Vi stannade en liten stund och senare kom också Martina med en vän. Men vi var bara irriterade eftersom vi hittade ingen sittplats, killarna var utanför och drack folöl från ICA och ingenting började hända.

Så vi bestämde oss att åka till Rocks istället. Vi var bland de första som kom dit och så satt vi där och drack öl. Musiken på Rocks är inte min grej alls men i alla fall finns det mycket med folk och jag lyssnar hellre på metal än R'n'B eller något. Vi var fortfarande lite uttråkad men stämningen höjdes när vi hittade en affisch av David Bowie. Vi tjejer tycker alla om Mr.Bowie så vi tog lite kort med honom. Vi kom på att han är som ett gott vin, ju äldre han blir desto snyggare blir han också. Nuförtiden är han ju verkligen het fast att han är rätt gammal.

Aaaaaaaanyways. Desiree, Sophie och jag hittade en konstig kille som bjöd oss på öl. Det var snällt av honom men det var rätt tydligt vad det var han ville. Hehe. De andra dansade lite men jag var inte nöjd med musiken. Jag hade kul med att spana på kontig folk som hoppade omkring.

På vägen hem träffade vi Jimmy. Han har förändrat sig massor. Han ser nu helt normalt ut .. lite som en Stureplanskille faktiskt med snygg frisyr och så. Jag var lite chockad. Jo, men vägen hem gick bra (ingen aning hur Alex och Anders kom på att diskutera analklåda dock).



David Bowie <3







Anders och jag



Träffade Jimmy



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0