Nun aber mal wirklich ..

Hehe, kände att det var dags för en tysk rubrik. Jag känner mig så otysk just nu. Jag har upptäckt att jag tänker på svenska. Hur konstig är det? Jag menar, jag kan ingen perfekt svenska så nu tänker jag på ett språk jag inte är bra på. Lite läskigt. Jag hoppas att jag inte förlorar min språkförmåga nu. Det vore ju trist. Jag försöker skriva noveller på tyska för att komma tillbaka till att skriva och min tyska har blivit skitdålig. Jag kan inte uttrycka mig på det sättet som jag gjorde förut. Jag behöver folk som kan prata tyska!

Okej. Helgen. De sista tre fyra dagar. Öh, det hände inte mycket. Jag har varit på universitetet på torsdag och fredag. På fredag klockan 9 på morgonen, för tidigt för mig!! Allt gick bra och på fredag eftermiddag började jag med tentan. Idag har jag skrivit första frågan. Så det går rätt bra.

Jag har verkligen inte gjort mycket sistone. Jag kunde ju uppdatera min blogg var andra timme som andra gör men det blir ju bara tråkigt, vem vill veta vad jag åt till middag och att jag tränade nyss? Så igår .. mmmm .. jag pluggade och tittade mycket på TV. Anders var ute för ärende. Han köpte en ny element för oss. På något sätt suger vår bostadsföretag eftersom det är alltid kallt i vår lägenhet. Och det verkar bara vara vårt hus. Men alla grannar och så har redan pratat med dem så jag är säkert att de gör något snart. Våra element fungerar nästan inte alls. Jag fryser hela tiden. Så det var en väldigt smart idé av Anders att köpa en elektrisk element!!

Jag har för mycket smycke!! Så jag försökte att få lite ordning i den bergen av onödiga grejer. Min mamma har givit mig en sådan docka där man kan hänga saker på så jag gjorde det. Det ser väldigt städat ut nu men jag kommer aldrig hitta vad jag letar efter ändå haha.

Vad mer? Ingenting faktiskt. Jag har skrivit brev och bara latade framför TV:n. Imorgon ska jag registrera mig för nästa kursen, jag vill komma in i magisk realism så jag åker väldigt tidigt. Jag kommer att vara där omkring 8.30 så det kommer väl bli bra. Om tåget går i tid och så, jag litar ju inte på SL.

Oh,  jag väger under 73 kg! 72,8! Grattis Nina!


Toodles.

Min nya bästa vän



Before



After


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0