Och så närmar sig dagens slut

Hej ho! Jag är trött. Riktigt trött. Jag kan varken hålla mina ögen öppna. Varför jag skriver blogg istället för att gå och lägga mig? Jag vet inte. Kanske därför att jag tycker att det är löjligt att sova så tidigt. Jag är en gåta. Eller hellre ett skämt. Ser ni, då blev jag också filosofiskt. Det är väl underbart!

Alltså, var var jag? Jaså. Ingenstans. Det var problemet, var det inte det? Finns det ett problem överhuvudtaget eller skapade jag precis ett var det inte behövdes? Frågor som ingen vet ett svar för. Men man behöver väl inte alltid ett svar annars dör ju långsamt alla mysterier på världen ut. Utan mysterier skulle det inte finnas några vetenskaper eller tänkandet överhuvudtaget. Utan tänkandet blir det ingen förbättring och utan förbättring dör mänskligheten ut. Vem hade vetat att vi är så beroende på frågor som man inte kan hitta ett svar på? Precis det.

Jag var på universitetet idag. Feminism-skit i två dryga timmar. Jag är ingen feminist. Den där kampen behöver jag inte kämpa, den har redan kämpas många år sedan. Jag står bakom dem som har kämpat så mycket för kvinnornas rättigheter. Tack tjejerna! Men idag är feminism mest en vetenskap som undersöker hur kvinnor blir framställda i olika vetenskaper. Jag bryr mig inte om kön. Jag bryr mig om personerna. Jag tycker inte om kvotering. Den bästa personen ska få det bästa jobbet, den personen med mest talang ska få nobelpriset. Skönt att kvinnor också är i kanon. Skönt att kvinnor också har rättigheter. Om jag inte hade dem, skulle jag ha kämpat för dem. Men jag har dem .. vad ska jag kämpa för då? Jag har min personliga kamp som jag har att överleva. Jag hatar folk som blir arg bara därför att man är ingen feminist. Jag är marxist när det gäller kultur och teorier. Inte feminist. Har jag fel?

Jag och min hårfärg. Jag ser skit ut på bilden. Men färgen syns rätt bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0