Så här gick det igår

Igår åkde jag jättetidigt till universitetet för att registrera mig för nästa termin, det blir litteraturvetenskap 2 nu. Jag vill komma in i fördjupningskursen "Magisk Realism" så jag ville vara en av de första som skriver sig in på listan. Jag träffade Ville, Jake och Frida. Och vad hände? Den dumma kvinnan på expeditionen sa att det är inte bra om vi alla vill ta samma kurs och om det är för många som skriver sig på listan för "Magisk Realism" så kommer de lotta ut folk. Vad fan? Jag vill inte ta "Sedlighet och Kön" eller "Barn-och Ungdomslitteratur". Jag tycker att de som står på listan ska komma in, om någon kommer senare och listan är full så är det väl deras fel. Jag blev så förbannad! Nu sitter jag här och väntar bara på att den jävla kvinna ringer och säger att jag måste ta en annan kurs. Hon hade varit jätte otrevlig när jag skrev mig in för fösta terminen och nu var hon det igen. Vem fan trodde att hon är den rätta personen för jobbet? Hon måste ju bemöta studenterna och på det sättet skrämmer hon bara bort folk. Grrr, jag är så förbannad!

Efteråt åkde jag hem och sov tre timmar. Haha. Det är inte min grej att gå upp klockan 6 på morgonen. Min koncentrationsnivå är låg och jag darrar nästan på grund av trötthet. Det blir väldigt spännande att se hur jag kommer att klara ett jobb i framtiden. Annars så är jag klar med tentan. Det var en lätt tenta, jag var först lite förvirrad men nu när jag har fomulerat allt och kunde tänka efter så det blev det bra. Men jag ska inte skicka in den än, jag vill läsa genom allt några gånger till, mest för grammatiken. Jag behöver någon som läser mina tentor och hjälper mig med svenskan, Anders har det svårt med grammatiken. Finns det någon som kan hjälpa till? Det är bara fem sidor så det tar inte lång tid alls att läsa tentan. Någon?

Egentligen ville jag städa idag men det blev inte så. Jag sov för länge och jag ville vara klar innan Anders kommer från jobbet och det hinner jag inte nu. Men imorgon är det ju en ny dag. Jag ska läsa genom tentan nu och sedan ska jag kolla lite efter musik jag kan ladda ner. Jag är trött på allt musik jag har på min dator.

Vi hörs sedan! Toodles!

Kommentarer
Postat av: adam

ville också läsa stephan Larsens seminarie, men tjejen framför tog upp sista platsen - det får bli "sedlighet & kön" för min del :(



jag håller med, kanslitanten var as-jobbig :/

2009-01-16 @ 18:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0