Sofistikerad livsstil .. inte

Hej du, mr. Blogg!
Egentligen hade jag tänkt mig plugga lite men det finns ju tillräckligt tid för det senare också. Jag är bra med att tränga bort alla måste som finns. Dessutom är jag trött.

Så .. onsdag hade vi första föreläsningen i litteraturvetenskaplig analys. Det är lite jobbigt att diskutera saker och ting med 60 andra människor speciellt eftersom man inte alltid hör vad de andra säger. Rummet är för stort. Men Stephan var gullig och bra som alltid. Bara temat är lite drygt .. det handlar om metoder och filosofiska idéer omkring analyser inom litteraturvetenskapen. Men jag fattar väl att man behöver de verktyg för att kunna skriva vetenskapliga avhandlingar och så.

Torsdag kväll var vi hos Martina för en ost och vin-kväll. Det var väldigt mysigt  och jag åt för mycket ost! Normaltvis håller jag mig bort från ost så jag behövde självklart överdriva lite med mitt intag av onyttig ost haha. Det var roligt att träffa andra människor .. Anders var faktiskt den enda svensk där. Konstig nog så har alla utlänningar samma problem i Sverige. Ingen har svenska vänner och Stockholm är död. Kanske det ligger någon sanning i det hela om alla känner samma sak. Jag vet inte. Vi lyssnade på tysk punk, Dominik dansade på stolen och en engelsk tjej lärde sig att "fitta" betyder "cunt". Vi hade alltså en väldig sofistikerad kväll haha.

Anders


Jag (en kille från Amsterdam och den engelska tjejen .. fan vad jag är dålig med namn *skäms*)



Martina och en tjej från Australien (glömde hennes namn också ..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0