Vad duktigt jag är!

Jag fick resultatet av sista tentan från förra terminen idag. Och det är A igen! HA! Nu har jag fått tre gånger A och en gång C så förhoppningsvis blir slutbetyget A då. Jag hoppas verkligen det. Det känns så bra att allt plugg faktiskt ger bra resultat också. Jag är glad :D

Annars har det som valingt inte hänt mycket. Jag hade föreläsningen idag som var okej. Jag träffade Rojin i stan när jag var på vägen från Kjell & Company till tåget. Det var trevligt att se henne, hon är ju så sött!!

Anders har varit hos tandläkaren hela dagen. Från klockan 8 till 14. Men nu är hans tänder vita och allt tandsten är borta. Jag är lite avundsjuk. Jag har ju sådana gula röktänder.

Jag ville faktiskt bara föreviga att jag har fått A igen. :D Lärarens kommentar till tentan var:

Betyg: A

Kommentar:

En mycket självständig och välskriven tentamen som visar utmärkt kännedom om 1900-talslitteraturen och som genomgående använder relevanta begrepp som verktyg i analyserna. Den första uppgiften, som ägnas Duras roman, följer uppmaningarna att historisera och diskutera verklighetsbegreppet i relation till tekniken och lyckas dessutom komma till flera övertygande slutsatser. Den andra uppgiften, som ägnas Södergrans dikt, uppfyller kraven på kontextualisering och diskussion av de modernistiska aspekterna. Båda analyserna ligger exemplariskt nära texten med konkreta exempel som utgångspunkt och de använder sekundärlitteraturen på ett givande sätt. Jag behöver därför inte hänvisa till dina aktiva insatser i seminariediskussionerna för att säkra betyget.



:D


Kommentarer
Postat av: Ceriadwen

Grattis! Vilket bra omdöme! :D

2009-02-01 @ 13:34:21
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Nina

Aww tack !!! Förresten, det går inte att kommentera i din blogg .. försökte flera gånger och det kommer alltid "error" :(

2009-02-01 @ 13:44:36
Postat av: Ceriadwen

Nämen vad konstigt! :( Jag har fått kommentarer under gårdagen så jag hoppas att det bara var temporärt!

2009-02-02 @ 12:12:38
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0