För varmt!

Ush, alltså allt som är över 25°C är för varmt. Allt som är över 30°C är nästan mord! Det är inte lätt att vara gothare när det är så där varmt, svarta kläder i solen är inte roliga. Och sminket rinner. Och ögonbryn rinner. Haha. Man ser ut som en jäkla tvättbjörn. Eller dödsmetallare. Tvättbjörnar är true metal!

Anywho. Jag har inte uppdaterat min blogg under några dagar igen. Och jag skyller på mitt sinnestillstånd. Jag hade bara ingen ork för någonting över huvud taget. Men jag ändå gjort något så klart. Det där med att tvinga mig till att göra saker är bra. Annars skulle jag bara sitta framför TV:n och deppar. Så på måndag träffade jag Adam och vi satt på Tanto i flera timmar. Vi började diskutera författarskap. Jag tror ju att jag är en "typisk" författare. Senare blev det mer filosofiskt och vi pratade om existensialismen. Jag vet ju inte jättemycket om det men jag tycker att det är en av de intressantare filosofiska teorier. Jag ska till biblioteket snart och låna några böcker av Wittgenstein och Satre.

På tisdag och onsdag gjorde jag ingenting. Jag satt hemma och väl, jag satt framför datorn eller TV:n. Och jag läsde lite. Igår var jag så nere så jag gick till ICA och köpte glass och godis. Och jag åt av det tills jag mådde illa. Godis är mina droger :( Men jag gick inte upp i vikt av det så det är lugnt. Sådant får väl hända en gång om månaden hehe.

Idag åkde jag först till Rågsved för att hämta Anders från jobbet. Sedan åkde vi till Högdalen för att köpa vin som jag behöver för festen på lördag. Och efter det tog vi bussen till Fittja. Det var typ 50°C på bussen.  Jätteskönt. Inte. Vi fick nyckel till våran nya lägenhet från den förra hyresgästen. Jättetrevligt par. Så vi var i lägenheten i en hel timme. Jag tycker om den jättemycket. Vad stort den är! Och jag älskar utsikten över hela sjön! Jag vill flytta imorgon! Vi ska kanske måla om lite först. Det beror på om vi har pengar för färg.

Okej, dags för lite brevskrivning. Toodles.

Jag, osminkad, nere, strax innan jag gick och köpte glass och godis igår



Utsikten från köksfönstret



Köket



Del av det enda sovrummet



Andra delen



Vardagsrummet



Det andra sovrummet



Jag


Kommentarer
Postat av: hanna

gud vad härligt det ser ut; stort och ljust! grattis till lägenheten nina!!!!!!! :D

2009-07-03 @ 09:12:14
URL: http://hannamariefiddeli.blogg.se/
Postat av: hanna

neje jag har inte ditt nummer, min mobil fick kaffe i sig och raderade typ hälften av mina nummer. men du kan ta mitt nummer!!! 0736896206. jag har jättetråkigt och ensamt på dagarna så jag ses gärna och fikar snaaaart!

2009-07-03 @ 15:07:58
URL: http://hannamariefiddeli.blogg.se/
Postat av: adam

förresten. ska du låna Wittgenstein?.

läs om hans filosofi innan du börjar läsa själva filosofin.

2009-07-05 @ 18:00:09
URL: http://rapportomadam.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0