Helgen - målning och första natt i Fittja

Jag är fortfarande helt förstörd. Jag har träningsvärk i hela övre delen av min kropp, speciellt ryggen och armarna. men vi har hunnit med det vi ville göra så jag kommer att överleva. Vi har till och med sovit första natten i Fittja. Vi orkade inte att ta oss ut till Ösmo igen.

Så efter jag hade tränat på lördag åkde vi till Fittja och där började vi genast med att måla. Efter någon tid kom Bertil förbi med ett bord, några stolar och ett stege. Det var så snällt av honom. Då hade vi en plats att sitta och vi nådde de övre delarna av väggarna. Efter andra målningen av vardagsrummet och första målningen av sovrummet kom Per förbi med paj! Han stannade i flera timmar och fast att han inte hjälpte till så var det trevligt att ha någon på besök och att snacka med. Vi bestämde oss för att stanna i lägenheten över natt så Anders åkde till sin syster i Norsborg för att hämta några madrasser. Vi fick till och med andra saker som en kastrull, koppar och frukost för nästa dagen.

Efter Per hade gått åt vi lite och sedan gick vi och la oss rätt snabbt. Det var rätt ansträngande med att måla så vi var trötta. Men det betydde också att vi vaknade typ klockan 7 på söndag morgon. Det kändes lite konstigt att gå upp så tidigt. Vi målade lite vidare och kom fram till att vi inte hade tillräckligt med färg. Så Anders åkde och köpte mer färg. Jag städade lägenheten under tiden. Vi var klart med allting klockan 15 och då begav vi oss på den långa hemvägen. Jag orkade inte ens träna på kvällen. Jag var för trött.

Det var min helg. Jag måste ha gått upp minst 2 kg efter allt skräpmat vi har ätit. Om man inte har några köksutensilier  finns det inte så många valmöjligheter med vad man kan äta. Så vi åt hamburgare som jag redan hade fixat i Ösmo, vi åt paj som var jättegod, vi åt pitabröd, choklad och chips. Och allt detta bara på en dag :( Nästa dagen åt vi pizza från Liddl och någon vitkålssallad. Och vit bröd med smör. Skit, jag kommer inte ens ihåg när jag åt vit bröd sist, eller smör för den delen. Så jag ska i alla fall inte väga i flera dagar och tränar extra hård. Jag vill ju gå ner i vikt och inte upp. Grrr.

Jag har så klart tagit några kort men det finns inte så många av mig. Jag kom fram till att min mage var hängande över byxorna som jag hade på när vi målade. Det är precis därför att jag aldrig bär byxor !! Med strumpbyxor och kjol kan man gömma magen så bra :P

Efter flera timmars hårt arbete (jag har vitt färg över hela armen haha)



Provisorisk köksinredning



Provisorisk säng



Jag hade ju inte planerat att sova över så nästa dagen var jag helt osminkad. Men här ser ni i alla fall den nya färgen av vår sovrumsvägg. Visst är det en vacker lila?



Den vita väggen i vardagsrummet. Vi ska jobba med den när vi har flyttat in. Det blir svart svampteknik. Det blir mycket jobb och därför orkar vi inte just nu haha.



Anders fixar det sista




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0