Just nu ...

Just nu tycker jag om att lyssna på:

Joy Division -Leaders of Men (Jag har läst en jättebra intervju med de levande medlemmar av bandet (vore ju konstigt om Ian hade sagt något lol) på grund av det 30-åriga jublieet. De fattar fortfarande inte hur de egentligen blev så stor och kulten om Ian har utvecklats. Jättebra intervju)

Marilyn Manson - Pretty as a Swastiska (Inte den bästa låten av det nya albumet men den som har mest power och påminner mycket om Antichrist Superstar)

Deine Lakaien - Love me to the end (gammal favorit-låt, lyssnade jag på under 1990-talet, många minnen är förknippad med låten)

Bauhaus - Telegram Sam (en av mina favorit-Bauhaus-låter därför att den är lite snabbare)

Buzzcocks - Harmony in my head (bra text, bra stämning, bra låt)

Bauhaus - Dancing (Bra dans-låt men det är mest texten som jag älskar, oh so witty!)

Siouxsie and the Banshees - Spellbound (bästa Siouxsie-låten, bästa line med "Following the footsteps of a ragdoll dance")

The Southern Death Cult - Apache (jag älskar killens röst )

New Days Delay - Stereokatastrophe ( låttexten är så elak, och rolig. musiken påminner om DAF)

Philip Boa and the Vodoo Club - Angel of Sorrow ( älskar den här låten!!)

Calebrese - Shrunken Head Kids (Ny deathrock. zombie dance. wooooh)

Cinema Strange - Hebenon Vial (Min favorit Cinema Strange-låt just nu. En av de få som det går att dansa till)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0