Kick in the eye

Det är låten jag lyssnar på just nu. Jag kom inte på någon bättre rubrik. Jag har precis hittat förklaringen till varför jag har mått så dåligt sistone. Jag har mycket allergi. Jag vet inte riktigt emot vad, jag har många allergier. Men om jag skulle gissa, så är det väl damm från att packa ner saker i en kombination med pollen. Och jag tar ju Cetrizin-tabletter emot det. De har biverkningar som seghet och nedstämnhet. Då vet vi det i alla fall.

Jag färgar håret just nu. Jag har också färgat håret igår. Det är inte så lätt om man har två olika färger. Det svider som f... . Det gör det alltid när jag blekar håret. Men i Tyskland säger man :" Wer schön sein will, muss leiden". Och det stämmer nog. Jag har hunnit med rätt mycket igår. Som sagt så har jag färgat håret, sedan har jag packat ner alla köksgrejer. Och senare var jag ner på ICA och har skickat tre tradera-packet. Så det är avklarat också. På kvällen skrev jag dessutom två långa brev. Det känns så mycket bättre om man har något att göra hela tiden och inte bara hänger framför TV:n.

Jag har redan tränat idag. Så klart. Snart ska jag diska och tvätta ut håret. Sedan blir det dags för att packa mer. Idag är det dags för kläderna och lite i badrummet. Allt som inte behövs tills lördag ska försvinna. Jag ska träffa Anders vid tre så att vi kan handla lite mat åt min mamma. Hon kommer ju imorgon kväll. Hon vill ha vitt bröd och sylt. Sådant som jag inte får äta :P Ikväll ska jag färga håret en sista gång. Det blonda ska ju bli riktigt blond. Spännande, eller?

Förresten, jag läser "Der Zauberberg" (den heter "Trollberget" på svenska tror jag) av Thomas Mann. Boken har över 900 sidor. Den är verkligen bra, överraskande på många sätt. Jag tycker om att huvudpersonen kommer från norra Tyskland, jag känner mig på något sätt mer involverat. Hur som helst, boken är riktigt bra så länge, den ger en mycket att tänka på. Jag har funderat mycket övet tidsbegreppet. Om man ignorerar den vetenskapliga innebörden så är tid ju ett väldigt subjektivt begrepp. En minut kan kännas som en timme. En dag kan kännas bara flyta förbi. Mmmm.


Igår


Kommentarer
Postat av: Sébastien

På svenska är uttrycket: "Vill man vara fin, får man lida pin". ;-)

2009-07-28 @ 19:19:39
URL: http://popstitute.blogg.se/
Postat av: Johan

Gillar bilden, stilig! Och fin kjol:-)

2009-07-30 @ 14:18:20
URL: http://kanard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0