Care much?

Jag har inte mått så bra sistone. Jag har alltid haft så mycket att göra med plugget och nu finns det en tomhet som jag kan inte fylla med något. Det känns väldigt konstigt. Men jag ska inte gnälla, jag har ju tur att jag inte behöver göra något.

På söndag var två kvinnor här för att kolla på vår lägenhet och de vill ha den. Det är ju bra, det betyder väl att vi har inte förstört den så mycket haha. Vi har tagit han om alla formalia när det gäller flytten, har till och med bokat en hyrbil. Så nu gäller det bara att vänta. 6 och en halv veckor.

Igår ringde mig någon kille som ville erbjuda mig jobb som telefonförsäljare på tyska. I alla fall tror jag att det var vad han ville.Jag förstod inte vad han sa, han var finsk och jag har det fortfarande svårt med att förstå folk med konstiga brytningar och dialekter. Jag har bestämt mig att inte ta jobbet. Vi ska flytta snart och sedan har jag länge sedan bestämt mig för att inte göra några skitjobb längre. Jag är alltid pank, det stämmer, men jag har hellre inga pengar än att jobba på ett jobb jag inte tycker om. Lite självrespekt har jag väl fått under de sista åren.

Jag följer allting om demonstrationerna i Iran. Jag vet inte om någon kommer ihåg det men jag skrev ett inlägg om min nationalidentitet några månader sedan och jag kom fram till att jag är tysk och inte iransk. Men biologisk är jag ju iransk och på något sätt känns det som "mitt folk" kämper för sin frihet. Så jag står helt bakom vad de gör - jag är stolt över att de är villiga för att göra en revolution. Jag är imponerad.

Vad ska ni göra på midsommarafton? Vi ska förmodligen till Vitan och bara hänga med lite folk. Om det inte regnar. Om det regnar orkar jag inte. Jag känner mig faktiskt inte för att supa. Att supa är en fjortis-grej.

Idag har jag träffat Sophie för att fika och det var trevligt som alltid. Hon är smart och sött och vi hade som vanligt mycket att prata om. <3

Söta Sophie



Jag


Kommentarer
Postat av: Anonym

Naw det är alltid trevlugt att umgås med dig fina:*

2009-06-17 @ 23:32:47
URL: http://www.stockholmsgothsallskap.se
Postat av: Sébastien

Fin bild på dig :-)

2009-06-18 @ 16:04:28
URL: http://popstitute.blogg.se/
Postat av: Johan Jarl

Ah, fina bilder på både dig & Sophie!

2009-06-19 @ 03:34:24
URL: http://kanard.blogg.se/
Postat av: Nina

Aww, tack för era kommentarer <3



Jag hoppas att vi träffas snart för att fika Sebastien och Johan :)

2009-06-19 @ 14:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0