Midsommar .. okej? Viktigt? nej!

Vi ska stanna hemma idag. Jag förstår inte varför alla festiviteter i Sverige är gjorda för barn .. och alla vuxna ska bara supa sig fulla. Det är ju tråkigt. Dessutom kommer det att regna på eftermiddagen så det är inget kul att sitta i en park heller. Jag ska inte göra något idag .. jag ska bojkotta hela grejen. Dessutom har jag inga pengar för sprit :( Haha, egentligen handlar det bara om det. Jag skulle också gärna supa mig full :p

Igår var jag på en demonstration i Stockholm för att stödja det iranska folket i sitt kamp. Det var mycket folk där och de flesta trodde väl att jag var iransk eftersom de började prata persiska med mig. Det kändes bra att vara där och visa att man står bakom de demonstranterna i de stora städer i Iran. Det var bara trist att det regnade .. jag orkade då inte att marschera med när de var klart med sina tal på Sergels torg. Khamenei har ju hållit en predika idag och han sa åt det iranska folket att de ska sluta demonstrera eftersom det fanns ingen valfusk. Jag har en känsla att det hela kommer att sluta med mycket blod och död :(

Någon som vill träffa mig nästa vecka? Jag har inte planerat någonting .. alls .. I am free like a bird!! Okej, nu vill jag ha chai-té och sedan ska jag skriva ett brev till min underbara brevvän Madeleine från Göteborg. Toodles!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0