Siouxsie-fest

Skit alltså. Vad dåligt jag mår. Självförtroendet har inte varit så lågt sedan förra året. Sömnlösheten dödar mig. Jag har nästan paranoia. Jag hoppas att det går över snart. Jag tvingar mig i alla fall ut nästan varje dag, bara för att se andra människor och inte falla i en depression.Så länge har jag lyckats. Nästa vecka har jag bara något planerat för tre dagar. Jag måste komma på något till. Mitt skrivande lider under mitt sinnestillstånd. På grund av bristen på självförtroende raderar jag hela tiden stycken som jag tyckte om några dagar sedan. Så jag ska avstå från att skriva eller läsa vad jag har skrivit tills jag mår bättre. Jag ska läsa klart Le Clézio istället.

Igår åkde Anders och jag in till stan för att gå till Southern Cavern där de hade en Siouxsie and the Banshees-kväll i källaren. Men ingen var där än när vi kom så vi bestämde oss för att käka en cheeseburgare på McDonalds (fy, vad skyldig jag kände mig för det senare :( ). I alla fall så tyckte jag att jag var faktiskt lagom snyggt, jag hade korsett på mig som jag inte hade burit under nästan ett år. Nu ser jag inte ut som en korv i den längre.

Som sagt, ingen var på Southern Cavern än så vi gick till Tanto för att kolla om någon satt där. Och violá, Sophie var där och tjejerna av Stockholms Gothsällskapet. Och några andra personer till. Så vi satt på Tanto en stund innan vi drog till Southern Cavern med Sophie. Siouxsie and the Banshees-kvällen var inte så spännande. Det var ett väldigt litet ställe och jag förstår inte riktigt varför de tog 50 kronor för inträdet. Vi träffade på Adina och Leo så vi satt och pratade och drack öl. Ett band spelade också ... ett coverband. De spelade bara fem låtar och de var väldigt duktiga. Vi drog hem efter bandet hade spelat klart eftersom vi var trötta och vi ville hinna med pendeltåget. Så om ni någon gång ska till Southern Caverns källare för något .. det är ett litet ställe med nästan inget utrymme och bara två/tre sittmöjligheter. Alltså: dåligt ställe.

På Tanto



Sophie



Anders och jag på Southern Cavern



Leo och Adina



På vägen hem


Kommentarer
Postat av: Sara Mehr

I'm a big fan Miss Z ....

:D

Kisses

2009-06-27 @ 22:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0