Tid för allt jag vill göra

Jag älskar att vara ledig. Jag stressar alltid när jag behöver plugga eller har andra ärenden. Men igår var det en av de mest avslappnade dagar under hela året. Jag skrev tre långa brev, skrev en timme på en "roman" jag jobbar på just nu och sedan läsde jag vidare i "In Cold Blood". Bara 30 sidor kvar av boken och jag tycker fortfarande att Capotes språk är som en skriven orgasm! Jag ska skriva en recension i de kommande dagar. Jag har ju inte skrivit om böcker under många månader!

Jag gick upp 8.30 idag och tränade. Och nu väntar jag på att Anders blir klar med tvätten så att vi kan gå ner och rösta i Europavalet. Jag har pluggat politik i flera år på universitetet i Tyskland och fast att jag inte kommer ihåg mycket så jag vet jag att det enda sättet att ändra något är att rösta. Så det tänker jag göra. Om någon undrar, jag ska rösta för Piratpartiet. Jag tycker att det är här valet är en bra möjlighet för oss unga att visa oss och säger att vi inte håller med om hur regeringen tror den moderna tiden ska styras. Att proteströsta är roligt. Fast att jag går lite emot mina politiska övertygelser .. jag är ju vänster at heart.

Annars så ska jag leta efter en lite present för min brevvän Dawn. Det blir svårt eftersom jag är pank, hoppas att jag hittar något för 20 kronor. Kanske choklad eller något.
Imorgon ska vi skriva kontrakt på lägenheten i Fittja, mellan klockan 17 och 18. Jag hoppas att det går bra, lite nervös är jag.

Okej, jag har så många epost och meddelande att besvara så jag ska göra det nu! Ha en bra dag ni alla, och glöm inte att rösta!

Toodles!

Kommentarer
Postat av: achtungbitte

GO PIRATES!

2009-06-07 @ 11:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0