Des Lebens süße Lust hat mich verlassen

Jag är väldigt nere sistone. Jag är verkligen inte gjort för att sitta hemma en hel vecka i rad när allt jag ser fram emot är att träna på morgonen och sedan pluggar. Jag måste flytta härifrån. Om jag hade bott i stan så skulle det ha varit lättare att träffa folk för att fika och sådant. Den här platsen är verkligen gudsglömd.

Jag har läst en artikel om ett förslag som Lejonborg tyckte väl är bra. Han menar att studenterna ska betala för sina högskolestudier. Hur sjukt är det egentligen? De hade försökt att föra in detta i Tyskland men det fanns så många demonstrationer så att de faktiskt fick det bara genom i 2 av 12 län. Nu ser det ut som att alla icke-europeiska studenter måste betala avgiften från nästa termin och det stod att chansen är rätt stor att det kommer att gäller för alla inom flera år. Svenska studenter, gör något nu när det fortfarande kan stoppas!! Annars har vi ett rikmans styrelse även i högskolevärlden där egentligen intelligens och intellekt borde styra, oavsett hur mycket pengar du har på kontot. Ah, jag blir så upprörd av sådant. Jag skulle inte kunna avsluta mina studier, bra framtidsutsikter, eller hur? :S

Jag var klar med tentan redan på måndag kväll så igår letade jag efter sekundärlitteraturen för min uppsats på internet hela dagen. Idag började jag på allvar med uppsatsen, jag började läsa en vetenskaplig avhandling om "Parfymen". Vad duktig jag är. Eller vad litet liv jag har haha.

Jag var ute och storhandlade idag., på LIDL. Vi spenderade för mycket pengar. Men det kändes bara så bra att kasta saker i vagnen. I alla fall blev det mest frukt, grönsaker och light-produkter. Jag har inte köpt eller ätit några våfflor idag. Who else can say that? :P Igår åt jag påskgodis, jag skyller på PMS; det går alltid bra att skylla på det.

Vi har fått filmen "This is England" idag. Den handlar om Ska och Oi! scenen i England under 1980-talet. Men vi hinner inte titta på den förre helgen. Jag ser fram emot den i alla fall.

Den här gången har jag inget kort att posta eftersom jag känner mig ful :( Buh. Dum dag. De där känslorna kommer aldrig sluta unga tjejer, tyvärr.

Toodles.

P.S. De nämnde precis David Bowie på Simpsons. Yay.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0