Fortfarande grått

Allt är fortfarande grått. Jag lever i en grå zon. Det är inte vitt eller svart, nej, det är grått och tomt. Men jag har börjat vänja mig. Det är kanske det som livet har att ge till mig. Det känns som jag inte har sett solen i veckor. När kommer våren egentligen?

Jag har fått A i min sista tenta. Det är självklart jättebra. Men ändå är jag lite besviken eftersom jag har gjort många gramatik-fel. Jag kommer aldrig att klara pluralformer av substantiver och prepositioner. Varför har svenskan egentligen en sådan konstig artikelform? Nästa tenta ska jag sätta mig ner med en ordbok och jag vill också kolla efter en sida där det förklaras svensk grammatik. Jag fattar nu att det kanske inte var så bra att jag lärde mig svenska så snabbt eftersom jag har aldrig lärt mig grammatiken. I am a failure.

Det är mycket plugg den här veckan igen. Jag fick lite ångest eftersom jag inte hittar några artiklar eller avhandlingar som jag kan använda för min uppsats. Men varför stressar jag mig egentligen? Det är mer än två månader tills vi måste lämna in uppsatsen. Annars så har jag börjat med "Blecktrumman" av Günther Grass. Jobbigt skriven bok, typiskt Grass, han använder sig alltid av för långa meningar där man måste leta efter verben. Men boken är rätt rolig, bara för tjock .. nästan 800 sidor. Och sedan finns det också fortfarande "Aprilhäxan" av Axelsson som också består av 500 sidor. Hur ska man klara allt det där? Grrr.

Det var skönt att ha min mamma på besök, särskild eftersom jag kunde prata tyska mycket. Men det känns också bra att hon har rest hem igen, man har ju ingen tid för sig själv när man har besök.

Jag har lite viktproblem just nu. Alltså inte problem på riktigt, jag bara går inte ner längre. Jag måste kanske försöka äta mindre eftersom jag orkar inte träna mer. Jag vill ju väga under 70 kg. Det är målet för mars.

Gosh, jag är så trött. Vi hörs. Toodles.



(jag försökte att ladda upp några bilder men blogg.se krånglar just nu. Jag ska försöka imorgon igen.)

Kommentarer
Postat av: hanna

jag föreslår en kaffe nångång på uni! vill höra om littvet två för jag ska nog läsa det nästa år, och så kan vi prata om idéhistoria. du får gärna köpa de böcker jag har lite billigare av mig om du vill, om det är samma böcker nästa år på idéhistoria :)

2009-03-06 @ 11:06:54
URL: http://hannamariefiddeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0