Happy Norooz!

Idag är det det persiska nyåret. Det är ju inte som jag är väldigt förtjust i min iransk arv men ändå tycker jag att varje anledning för att fira är bra! Fast, jag firar ju inte, ah, i alla fall ringde jag min iransk släkt idag och önskade dem ett gott nytt år.

Jag är fortfarande sjuk, det har bara blivit värre. Jag har hämtat boken som jag ville men nu är jag helt förvirrad när det gäller uppsatsen eftersom det finns tydligen magisk realism och fantastik .. de är subgenres av varandra eller något. Vad vet jag. Ah. Jag funderar över att skriva till författaren av boken och frågar henne vad hon tycker. Eller ska man inte göra sådant? Är det kanske fusk? Jag hör inget .. det känns som jag är i en slags vakuum. Ah, ibland är det bara skönt att gnälla.

Jag har redan skrivit en sida av min tenta. Jag vill vara klart med den så snart som möjligt. Men under helgen vill jag vila och blir frisk. Så det blir ingen fest för mig.

Jag är sjuk!!!

Något kul finns det att berätta: I redan fyra dagar väger jag under 70 kg! Slutligen har jag tagit det målet också. Nästa målet är 65 kg, kanske i slutet av maj? Vi ska se.

Jag vet inte hur ni ser ut när ni är sjuka men jag ser i alla fall ut som jag lider


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0