Marilyn Manson - We're from America


(bilden är tagen från den officiella myspace-sidan, det är en ny bild. Jag tycker han ser ut som en pirat 0.o)

Marilyn Manson är tillbaka. Igår började nedräkningen till det kommande albumet "The High End Of Low". Marilyn Manson har gett oss första singeln "We`re from America" på hans hemsida. Jag tyckte inte om låten först men så smånignom börjar jag älskar den. Den låter väldigt kommersiell men det måste ha varit skivbolaget som bestämde att det ska vara "We're from America". Texten är väldigt enkel men innehåller ändå några ordspel som är rätt roliga. Musiken är nära NIN's nyasta skivor. Jag är bara glad att det kommer något nytt från det bandet som har betytt så mycket för mig under 90-talet. (För att lyssna på låten går ni till www.marilynmanson.com och där kan man ladda ner den helt gratis!)

Jag har också hört tre andra låtar som är illega leaks men jag bryr mig inte om sådant. Det sägs att de är bara demo och jag hoppas det eftersom låten "wow" är en av de värsta låtar någonsin. Men när jag lyssnade på "Four rusted horses" blev jag överraskad, det är en Depeche Mode-liknande låt med mycket känsla, texten är genial och Manson sjunger som i sina bästa dagar. Om någon vill lyssna på dem .. ger mig din epostadress och du får länkar till låtarna! Jag är ju en snäll människa!

Så jag ser fram emot det nya Marilyn Manson-albumet. Den kommer att ha 15 låtar så det är fortfarande 11 låtar jag inte har hört än, och 3 inte i sina slutgiltiga versioner. Nu då Twiggy är tillbaka finns det kanske en chans att de kan skapa samma känsla som de skapade under 90-talet.


Kommentarer
Postat av: Linda

Åh Manson! Vi lär ju köpa det tillsammans!

2009-03-31 @ 00:32:25
URL: http://riksmongo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0