Fuck the police!

Innan jag berättar varför jag valde den här rubriken vill jag tala lite om min dag som faktiskt inte var särskild spännande. Det var skönt väder och jag njöt av det medan jag väntade på Kalle vid SUB. Jag satt där med en cigg och en kopp kaffee. Jag bytte i alla fall böcker med Kalle och så satt vi pratade en halv timme till. När jag var tillbaka i Ösmo spenderade jag några av mina sista kronor på ett födelsedagskort för Ville och hårfärg. Jag orkar bara inte färga håret just nu.

Jag är förbannat på Kungliga Biblioteket. Jag ville beställa två böcker ur deras magasin och behövde därför registrera mig. Men det gick inte eftersom jag har ingen svensk ID eller svenskt pass. Vad fan? Diskriminering! Jag har ju ett personnummer och ett tyskt pass .. det får väl räcka! Jag har inga pengar för att beställa en svensk ID. Jag kom alltid vidare med mitt pass överallt. Så jag ska åka dit imorgon och fråga hur jag ska egentligen göra eftersom jag behöver de böckerna! Annars får väl Anders registrera sig. Grrrr.

Okej, nu tillbaka till rubriken. Jag ringde Anders när jag hade kommit hem och han berättade att han satt vid någon uteservering med en jobbkompis, åt korv och drack en öl. Jag var glad för honom eftersom han har blivit kompisar med någon på det nya stället så där snabbt. När jag ringde honom två timmar senare var det inte så mycket glädje längre. Han stod i någon port med två civilklädda poliser som hade stoppat honom eftersom de trodde att han var hög på amfetamin. De stoppade honom bara så där, tvingade honom att ta av sina kläder och ställa sig bakom en bil och pissa i någon kopp! Hur sjukt är det egentligen? Han var bara på vägen till tvärbanan vid Gullmarsplan och de stoppar dem honom och trakasserar honom!!! Sjukt! De kan ju inte bara stoppa folk så där om de inte har gjort något!!! Jag blir så förbannat! Anders är självklart helt nojig nu och rädd. Har de inget bättre att göra än att hitta folk som de tror tar droger? ARGH! Det är redan andra gången under bara tre månader att polisen stoppar min pojkvän för ingen anledning! Först tror de att han är någon kriminell från Handen och nu är han plötsligt missbrukare! Fan, det går inte att lita på polisen i det här jävla landet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0