*gäsp*

Jag är lat. Jag har saker att göra men just nu skriver jag bara ut uppsatserna som jag måste läsa till tisdag. Det blir två uppsatser om Oscar Wilde så jag ser fram emot att läsa dem. Jag har ju inte skrivit något blogginlägg i flera dagar igen. Det var väl mest därför att jag var så upptagen.

På torsdag åkde jag till universitetet för att träffa Kalle. Vi ville prata lite om varandras uppsatser så vi är förberedda på vad som kommer i opponeringen. Jag träffade Maria på tåget, en kvinna från Uruguay som jag gick till SFI med. Känner ni någon från Uruguay? Hehe. Vi pratade lite och hon berättade om kursen hon går på universitetet. Jag skulle också ha behövt att gå en svenska-kurs till känns det som. Blergh. I alla fall så träffade jag Stephan på biblioteket när jag ville lämna tillbaka en bok. Han lade märke till att jag hade färgat mitt hår blått haha. Kalle och jag satt i drygt två timmar och pratade om varandras uppsatser. Jag har tydligen gjort många små skitfel :( Men det är ju innehållet som gäller så det finns väl inget att oroa sig för. Eftersom han hade ingenting att säga om mitt innehåll. yay.

På fredag, öh, vad gjorde jag egentligen på fredag? Ah, right. Jag jobbade vidare på opponeringen och kompletterade errata-listan. Och jag sov mycket. Och jag skrev brev och läsde lite vidare i Capote. Det vanliga alltså.

Igår var jag ute hela dagen. Först åkde vi till Media Markt för att köpa en hårtrimmare. Jag har ju bestämt mig att alltid ha så där en centimeter på sidorna. Ibland rakar jag allt bort igen. Vem vet. Vi kollade lite runt i affären, well, och jag köpte Marilyn Mansons nya album. Helt dumt egentligen eftersom jag har albumet på min dator och jag har ingen stereo. Men jag köpte det ändå. Efteråt åkde vi till Fittja för att Anders ville visa mig var vår framtida lägenhet ligger. Det är hur lugnt som helst där .. överallt lekande barn och familjer. Många grillade. Jag förstår inte hur folk kan fortfarande tycka att Fittja är någon slags ghetto. Anyhow, vi ringde på Pers dörr och sedan gick vi alla tre tillsammans till sjön .. den ligger förresten typ 1 minut från vår framtida lägenhet haha. Det är så fint där! Det finns en jättestor park och badplatser och båtar. Det är en så där sommaridyll. 
Vi åkde hem över Söder och det var ett stort bråk mellan några personer med utländsk bakgrund. Plötsligt hade den ena en golfklubba i handen och ville väl slå någon kvinna. Så vi skyndade oss förbi .. men då hörde vi en skott!!! Fan, var rädd jag blev! I Tyskland, i Berlin, har jag någon gång sett hur någon blev skjuten men då var jag rätt långt bort men den här gången var det högst 100 m. Överall sprang människor ur riktningen där skottet kom och kvinnor skrek. Ush. jag läsde senare på Aftonbladets websida att en man ville slå en kvinna med en golfklubba och hon drog en pistol men ett skott lossnade och hon sköt sig själv i låret. Smart kvinna. Det var i alla fall allt lite så där skrämmande. Och var händer det? På Söder och inte i Fittja.
I Västerhaningen behövde vi vänta i 45 minuter på tåget. Gud, vad jag är trött på att bo här. Visste ni att Calipo-glass har bara 90 kalorier? Det är ingenting!! Så om ni vill äta glass, ät den!

Nu är det dags för att läsa lite uppsatser. Bara för att jag vill känna mig nyttig idag. Jag orkar inte gå ut. Nästa vecka ska jag ut varje dag, det ska räcka. Att gå upp 7.30 varje morgonen är inte något jag ser fram emot. Det blir väl mycket Pessbyrån-kaffee.  
Anders i parken i Fittja



Jag och Per



Att vänta



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0