I underlandet?

Jag blev lite berusad ikväll. Jag tål verkligen ingen alkohol längre. Betyder det att jag har blivit en mes eller bara vuxen? Eller så är jag bara tysk i motsats till svensk? Jag drack ju bara tre glas vin.

Idag har jag varit ute. Igår var det en av de dagarna som man kan faktiskt glömma. Jag tycker ju att man ska utnjuta varje dag på ett kreativt och produktivt sätt. Väl, jag sov för länge, orkade inte träna och satt en hel dag med ett enda brev. Jag gjorde alltså ingenting kreativt eller produktivt. Jag måste tvinga mig mer till saker. Till exempel har jag funderat över att skriva varje dag en timme. Och jag måste gå upp tidigare. Jag har åstadkommit så många saker i mitt liv så jag kommer defintivt att klara att utveckla min livstil. Frågan är bara när jag orkar att börja.

Idag. Mmmm. Jag åkde till universitetsbiblioteket för att låna "In the skin of the lion" av Michael Ondaatje. Det är han som skrev "The English Patient" så jag hoppas att den här boken är lika bra. När man läser någonting för pluggets skull är man ju lite tveksamt. Efter jag hade hittat boken drack jag en snabb kopp av kaffee (7 kr för en liten kaffee går inte att slå!!). Sedan träffade jag David, det var så länge sen vi träffades sist! Vi åkde och handlade i Skärholmen och lika snabb som vi var hos honom började vi också laga mat. Det blev iransk. Jag hade några kryddor och basmatiris med mig. Till det blev det en flaska vitt vin och som efterrätt så klart Ben&Jerrys glass !!! Vi hade det väldigt trevligt och hade mycket att prata om. Jag tror vi hamnade vid religion och kom båda två fram till att kristendomen suger. Det är precis hur djup det gick haha. Jag tycker om David, väldigt rolig kväll!!

På vägen hem var jag som sagt lite småfull så jag skrev konstiga sms till Adam som han tyckte lät som en modernistisk dikt. Så här får ni läser nu hur mitt kreativa själ uttrycker sig på en onsdag-kväll.

Vardagsfyllan öppnar dörrar till min själ som liknar Alice i Underlandet
Jag undrar när kanninen uppenbarar sig

Och här kommer bilderna:

Mat



David



Jag







Kommentarer
Postat av: Sébastien

Det låter som en trevlig kväll! Du borde göra sånt oftare och inte bara var så duktig hela tiden! ;-D

2009-05-15 @ 01:08:09
URL: http://popstitute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0