Och igen: Jag flummar bara

Vilken värdelös dag! Jag ville ju optimera mina dagar med att gå upp tidigare och inte bara flumma framför Tvn. Jag har inte riktig lyckad med det än. Igår har jag pluggat i kanske tre timmar, sedan färgade jag mina sidor blonda och sedan orkade jag inget mer. Jag prövade kläder för Zombie Disco imorgon men hittade ingenting. Jag känner mig otroligt fet och oattraktiv. Det har väl att göra med att jag har inte riktigt gått ner i vikt i två månader! Jag går ner till 68 och två dagar väger jag nästan 70 igen. Så oschysst. Jag behöver en dag då jag känner mig snygg!!

Idag var lika värdelöst som igår. Jag ville träna på morgonen men orkade inte. Jag färgade mitt hår blå istället .. Anders kallade mig smurf :p Alltså det är bara mina sidor, inte hela håret så klart! Jag måste färga det imorgon igen, fårgen blev inte jämt. Så har jag pluggat igen, lyssnat mycket på Marilyn Mansons nya album (yep, jag är fortfarande på Manson-trippen  .. jag känner mig nästan som en tonåring igen haha) och på kvällen tränade jag. Annars var det bara flum. Jag bara satt i vardagsrummet och tittade i väggen liksom. Intressant, eller hur? Jag hittade någon outfit för imorgon, jag är inte nöjd med den .. det är det vanliga liksom. Men i allt annat ser jag ut som en korv :( Grrr.

Jag har laddat ner Marilyn Mansons nya album två dagar sedan och jag älskar det! Det finns kanske två/tre tråkiga låtar men alla andra är som en utveckling av hans bättre musik. Jag är glad att han är lite tillbaka i 90-talet där han fortfarande var bra! Jo, så det är något som gjorde mig glad.

Jag har börjat läsa "In Cold Blood" av Truman Capote! Han är så bra med ord och uttrycker sig perfekt! Jag vill kunna skriva som han gör! Det är dessutom intressant hur en litterär reportage faktiskt fungerar. Jag tycker att det verkar rätt sannolikt, eller snarare, nära sanningen vad han skriver. Jag ska snart skriva två reviews om böcker jag har läst. Jag orkade bara inte, att flumma var intressantare. Blergh.

Imorgon blir det mer flum. Jag ska inte plugga innan söndag, jag har redan gjort rätt mycket fast att den största delen är fortfarande kvar .. att bedöma argumentationen och substansen av uppsatsen. Men det hinner jag i en vecka.
På kvällen blir det Zombie Disco. Jag är inte så peppad för det .. jag känner mig bara inte för att visa världen mitt fula ansikte. Dessutom måste vi gå därifrån redan 1.30 .. det känns nästan onödigt att åka dit. Men det går ju ingen nattbuss till Ösmo längre.

Oh, det har jag glömt att berätta. Bostadsförmedligen ringde Anders på tisdag på grund av lägenheten i Fittja. Vi är nummer 1 i listan nu och fick skicka in några papper via fax. De har inte sagt nej till oss än... de har till och med ringt Anders och ställt några frågor istället för att neka oss. Det är ju ett bra tecken. Vi kommer att få beskedet nästa vecka. Fan, att kunna bo inom tunnelbanasystemet .. så nära har vi aldrig varit en lägenhet!

Okej, dags för mer Capote. Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0