Pressbyrånlatte och skönt väder

Är det inte skönt med vår? Det är min favorit årstid. Jag vill ha vår året runt! Jag undrar om det finns ett land där de har sådana temperaturer hela tiden .. någon som vet? Dit skulle jag flytta!

Idag var det biblioteksspring igen. Men det var ingen fara eftersom vädret var så vackert och Anders följde med. På T-Centralen köpte jag en latte på Pressbyrån, den var så god! Ni skulle alla pröva den! Jag var som en duracell-kanin efteråt haha. Vi åkde först till Kungliga Biblioteket. Jag passar ju inte in på Östermalm och det kändes som alla stirrade på mig haha. Jag fick mitt lånekort efter de hade kollat upp mig i någon databas. Väldigt suspekt det hela. Jag har beställt böckerna i alla fall nu, behöver bara orka att hämta de nästa vecka också. Sedan åkde vi till SUB och jag fick 4 av 5 böcker jag behövde. Den ena behövde beställas från magasinet. Alltså måste jag åka dit nästa vecka igen. Jag är så trött på att åka till biblioteker. Ush.
På Sergels Torg fanns det en internationell mat-marknad idag och vi kunde såklart inte låta bli att gå dit hehe. Anders åt tysk Bratwurst och vi delade på en Strudel med vaniljsås och en ost-Bretzel *mums* Jag vill inte veta hur många kalorier det där var. Ibland måste man väl unna sig något. Jag åt redan glass den här veckan så nu måste det räcker med sötsaker för ett tag. Booohoooo.

Jag ska snart färga håret och sedan vill jag kolla på Edward Scissorhands, den kommer på TV4+. Men klockan 21 blir det så klart Melodifestivalen. Jepp, jag tittar på det mest bara för att skratta åt artisterna. De flesta är väl rätt löjliga. Jag är för Tyskland .. bara därför att låten heter "Miss Kiss Kiss Bang". Norge kommer väl vinna. Jag ska dricka vodka och skratta. Ha, det blir skönt. Okej, dags för att få håret svart igen.

So long. Toodles.
Jag vid Humlegården



Anders äter Bratwurst


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0