Min vecka

Jag har haft en stressig vecka med mycket plugg, lite sömn, fyra föreläsningar och inte mycket fritid. Jag tycker inte om den nya delkursen, mest beroende på läraren som verkar snäll men flummig. Och någon som ska lära ut någonting får inte säga inför varje nya teori: "Den här teorin tycker jag inte om. Den är knepig. Jag har själv inte riktigt fattat vad han menar.". Väldigt motiverande. Speciellt när det gäller Kant och Hegel. Jag har läst 100 sidor om svensk romantik och filosofi och vetenskapen under 1800-talet. Jag behövde nästan 8 timmar för detta, beroende på att boken är väldigt knepigt skriven och temat intresserar mig inte särskilt. Blah.
På tisdag har jag fikat med Sophie. Det var trevligt som alltid med henne. Jag glömde min kamera och bilden hon tog av mig är ful. Så ni får inte se den :P På sistone ser jag ful ut på alla bilder, alltså så där verkligen ful. Jag vill se ut som Beyoncé. :( Eller Razor Candi!
Egentligen ville jag på Nationalmuseum idag men jag orkade inte. Jag ville sova ut och sedan behövde jag plugga. Ikväll blir det tyska filmer som visas på SVT2. 20 år efter muren föll. Bra eller inte? Vi tyskarna är väldigt kluvna i detta. Många vill faktiskt ha muren tillbaka. Arbetslösheten i östra Tyskland är på många ställen över 25 %. Byar är tomma. Allt är grått. Mycket våld. Mycket neonazister. Men allt har sina för - och nackdelar. Jag ska inte uttalar mig om hela grejen. Jag var bara 8 år gammal när det hände. Jag kommer ihåg att min mamma grät och min pappa sa "Ach Du Scheisse!".
Toodles.


Kommentarer
Postat av: Alex

Well, det verkar ju gå bra för dig än så länge ;D



2009-11-10 @ 19:23:50
URL: http://dynadin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0