Nöjd

Jag är nöjd med mina prestationer den här veckan. Sådant händer inte ofta. För det första så funkar vår våg igen och jag har gått ner ett kilo, det var ju verkligen länge som jag har gått ner något fast att jag tränade varje dag och åt nyttigt. I alla fall är jag enligt min BMI inte överviktig längre. Det känns ju bra. Och nu är det bara 11 kg till och jag har något mitt mål. Kanske nästa sommar? Jag hoppas det.

Vi har fått resultatet av fösta tentan idag och jag har fått ett B. Vad glad jag är för det. Jag tvivlade lite om Idéhistoria var det rätta valet men nu känns det okej. Jag har lärt mig mycket och jag klarar tentor med bra betyg. Tyvärr är jag dock fortfarande efter med plugget för den nuvarande delkursen och jag kommer inte hinna ikapp, i alla fall inte med anteckningar, jag har över 200 sidor att läsa under helgen, på engelska, om upplysningen. Gaaaaaaaaah.

På onsdag besökte Adam mig. Det var roligt. Jag tycker om att vara social och omgås med människor. Det händer för sällan. Imorgon ska jag med Anders och David till Moderna Museet och kolla på Salvador Dali-utställningen. Det hade jag redan velat göra flera veckor sedan men det var aldrig det riktiga tillfälle. Egentligen skulle jag behöva plugga hela dagen imorgon men eftersom vi beger oss dit redan på förmiddagen har jag ju eftermiddagen för pluggandet. Det ska räcka. Gud vad trött jag är.

Natti natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0