Bubbelvatten vid midnatt

Jag dricker bubblevatten. Med citronsmak. Jag tycker om bubbelvatten. Det här blir ett bra inlägg.
Jag har haft en rätt lugn helg med mycket sömn. Egentligen var sömnet och frånvaron av festandet det enda som var lugnt. Jag har pluggat en hel del. Jag har inte kommit like långt som jag ville men jag har börjat att planera min dagar bättre. Jag går upp tidigare, om jag gör det så vinner jag mycket med tid. Det blir 8.30, oavsett om jag har en sen föreläsning eller ingen föreläsning alls. Då hinner jag att börja plugga klockan 10, alltså efter träningen. Nu hoppas jag bara på att jag orkar med det. Jag får väl inte gå och lägga mig efter 1. Jag har ju stjärtecknet jungfru så jag behöver struktur. Och ordning. Det är min kosmos, min harmoni, som de grekiska naturfilosofer förmodligen hade sagt.
Jag har i alla fall lärt mig lite under helgen. Platon är flummig och elitist. Aristoteles är mycket bättre och dessutom är hans påstående vettigare. Arkimedes målade kvadrat i cirklar. Det fanns redan nihilister jättetidigt (kallades dock kyniker). Jag känner mig nästan som en bildad människa.
Jag ska läsa lite nu och sedan beger mig till sängen. Toodles.


Vacker regnbåge över Alby-sjön idag

 

Vi har pimpad vårt sovrum


Kommentarer
Postat av: kim

vad duktig du är som både studerar och tränar :-)

vacker säng ni har, kram

2009-09-07 @ 19:05:46
Postat av: Katta

Sv:Nejdå, jag blir ej nervös av folks utseende, men jag trodde först att det var en kontrollant ju som stoppade mig för jag plankade och sen blev jag så paff att ngn faktiskt känner igen mig. Även om man ser på besöksstatistiken att den går upp så tror man inte riktigt på att någon läser ens blogg. Men det var kul att du kom fram och hälsade. Det gjorde mig glad..



ps. vi såg den fina regnbågen häromdagen över sjön vi med, fast den var lite på sniskan

2009-09-09 @ 10:14:29
URL: http://www.metrobloggen.se/gaysha

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0