Tenta - ångest adjö



Jag har skrivit första tentan i Idéhistoria idag. Jag var lite trött efter gårdagens utgång och det kändes inte som jag kunde tillräckligt mycket. Det gick okej. Jag visste inte ett enda årtal så jag gissade, alltså vem vet egentligen när islams tidsräkning började? En enda fråga kunde jag inte svara alls på men det var en halv-poäng fråga så det spelar ingen större roll. De resonerande frågor gick bra .. Aristoteles, Sokrates, nyplatonism, ibn Rushd och Thomas ab Aquino hade jag pluggat mycket. Jag försökte mig till och med på den lilla uppsatsen om försokraterna. Många gick redan efter en timme så det gick väl inte så bra för dem, ingen skulle ha kunnat svara på alla frågor i en sådan kort tid. Så förhoppningsvis blir jag godkänd. Jag tror att imorgon ska jag ha en pluggfri dag, det har jag inte haft sedan Augusti. Men som jag känner mig kommer jag att känna mig skyldig och börjar läsa ändå. Nästa delkurs börjar ju redan på måndag klockan 9. Vad glad jag är att jag inte behöver oroa mig för tentan mer. Jag ska försöka relaxa framför TV:n nu. Ush, jag är så trött!

Kommentarer
Postat av: Alex

Please. Du vet att det blir ett A eller B :P

2009-09-26 @ 22:52:05
URL: http://dynadin.blogg.se/
Postat av: Nina

Haha .. om det bara vore så. Jag har gissat fem år förbi det rätta året när det gäller islamens tidsräkningen. Och jag har typ inte ett enda rätt årtal. Hoppas han lägger inte så mycket vikt vid det. Grrr.

2009-09-26 @ 23:02:34
URL: http://misszombilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0