Vad? Är det redan torsdag?



Vad har hänt med den här veckan? Den har ju bara flugit förbi! Allting flyter (nej, vänta, det har jag stulit någonstans haha). Jag har haft en stressig vecka (så länge) som hade bara med plugg att göra. På måndag hade jag en hel dag med föreläsningar men som tur hann jag också lite med mitt socialt liv, det blev lunch med Sophie. På tisdag var det bara plugg som gällde, jag hade så mycket att läsa och att ta anteckningar från. Igår, på onsdag hade jag en föreläsning, tidigt på morgonen. Så efter jag hade kommit hem, sov jag typ 3 timmar. Det där med tidiga föreläsningar suger!

En av mina bästa vänner, Marina, har haft mycket trubbel sistone så jag pratade med henne i telefonen i tre timmar ikväll. Hon är gift och har ett barn och två dagar sedan lämnade hennes make henne. Och det är inte allt. Hennes styvpappa ligger för döden, han har cancer i sista stadiet och kan inte äta eller prata mer. Och jag är här i Sverige medan hon sitter i Tyskland och behöver stöd. Gah, jag känner mig så dålig för det. Vi har varit vänner i 16 år och har alltid varit där för varann och nu kan jag inte hjälpa henne. :(

Jag tror att jag är sjuk. Jag tror dock att det är bara en förkylning och inte svininfluensan. Jag har i alla fall ingen feber än och känner mig bara lite svag och har halsont och lite snuva. Alla verkar ju vara sjuka just nu så det vore ingen överraskning om jag blev det också. Mycket stress, lite sömn .. det kan inte vara bra för immunsystemet.

Vi har förresten några nya saker för lägenheten. Vi har ett bord med fyra stolar för köket. Det är allt begagnad så klart och det måste slippas och målas om. Och sedan har vi köpt en sänghuvud, låter konstigt men det blev snyggt! Jag hittar inte kameran just nu så det blir inga bilder av de sakerna. Men jag tänkte berätta ändå.

Jag ska försöka och sova nu. Jag har en hel del att göra imorgon så jag ska försöka kliva upp innan 9. Snart är det ju helg och då blir det mycket sömn. Jag har till och med bestämt mig för att stanna hemma den här helgen. Min kropp behöver lite vila. Yeah. Toodles.

Kommentarer
Postat av: adam

vila, eller hur! nu är det oundvikligt att inte vända på dygnet :/

2009-09-04 @ 08:14:22
URL: http://rapportomadam.blogspot.com
Postat av: adam

jag är också TRött :(

2009-09-04 @ 08:15:03
URL: http://rapportomadam.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0