*dadum*

Jag är allergisk mot mitt hårspray! Hur dumt är det egentligen? Så nu måste jag tvätta mitt hår varje gång innan jag går och lägger mig. Eller kanske ska jag sova med mössa på. Jag nös hela dagen. Inte roligt alls.

Jag gick faktiskt på festen igår. Jag hade redan bestämt mig för att stanna hemma när Per skrev och ville åka. Så vi åkde. Det var skönt att vara lite berusad (Anders somnade vid midnatt på någons säng .. han förlorade!) och att prata med vettigt folk. Jag vet inte hur och varför men varje gång jag är på fest hos Jouni och Stefan lär jag känna många nya och intressanta människor. Det är förvånande hur många människor egentligen är författare eller vill bli det. Så det blev mycket prat om litteratur men det brottades också en del (fulla män, ni vet) och någon tog en bild på mig när jag satt på toa (ingen aning vem men jag har uppenbarligen varit på toaletten med någon). Så det var en lyckad fest. Jag pratade dessutom med Rasmus om att kunna få en praktikplats på Arbetaren. Jag måste göra praktik nästa termin och det vore en rolig sak att kunna göra det där. Han ska ge mig kontaktadresserna och då ska vi se. Håll tummarna!

Annars så har jag för första gången läst en vettig tolkning av "Kallocain" som för det mesta lämnade ut det biografiska. Det var uppfriskande. Aye, men nu ska jag gå sova. Gute Nacht!

Jag och Per



Anders och Rasmus



The infamous toa-bild



Och bara därför att det är en rolig bild (jag och Foad i bakgrunden :P)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0