*insert interesting subject*

Vad hände med vädret? Det här känns ju inte som vår alls. Någon, gör något! Det ska vara sommar, NU! *gnäll* Jag är så trött, jag fattar inte att jag faktiskt orkade gå upp klockan halv åtta idag. Jag har druckit fyra koppar kaffe och känner mig, konstig.

Igår var jag i stan för att köpa hårfärg. Det är lite knepigt med färgen för sidorna eftersom de flesta märken håller typ två hårtvätt och så är färgen nästan helt borta igen. Och jag tvättar mitt hår varje dag eftersom jag använder rätt mycket hårsprej och jag tränar och blir äckligt svettig. Den här gången har jag köpt Manic Panic med "Hot Pink". Kände mig inte för blå. Ska se hur det blir, tjejen på Shock sa att den färgen håller lite längre och ljuser upp i svart ljus. Haha. Jag går ju till många ställen som använder sådant ljus. Inte.

Hur som helst. Jag har också köpt nya skor. Jag har velat ha platåskor under många år men jag tordes inte. Så har jag köpt ett par, i något slags fetisch style haha. Jag vet inte än om jag tycker om att gå i dem men det verkar gå bättre än med högklackar i alla fall.

Idag hade jag tid hos min handledare för uppsatsen. Det gick bra. Han har läst det som jag så länge har skrivit och var nöjd. Egentligen diskuterade vi endast marxismen och vänsterfolk. Och marxistiska forskare. Det var rätt roligt det. Speciellt de anekdoter jag fick höra om Nils Runeby som verkar ha varit en väldigt förrvirrad men gullig gubbe. Efteråt gick jag till biblan för att leta efter en definition i encyklopedier. Hittade också något bra men upptäckte att jag hade glömt mitt kopieringskort. Bra det. Jag hittade en jätterolig bok: "1001 books you need to read before you die" (eller ngt liknande). Jag bläddrade i den och jag vill defintivt kolla genom den en gång till. Det finns så mycket bra litteratur där ute!!

Jag har haft en déja-vu idag. Jag satt på tunnelbanan och lyssnade på Marilyn Mansons "Antichrist Superstar" och plötsligt hade jag precis samma känslor som jag hade haft när jag var runt 15/16 år gammal. Hatet. Besvikelse. Att inte känna sig älskad. Att längta efter något som jag aldrig kommer att nå. Och mer hat mot världen. Det var faktiskt lite skrämmande men på något sätt också uppfriskande. Känslorna kommer väl aldrig ändras, men kanske reflektionerna.

Uh, har ni hört att Suede kommer att ge ut ett nytt album? Visst är det fantastiskt!?!?

Nya skor <3


Kommentarer
Postat av: adam

<3 SUEDE

2010-04-23 @ 14:41:01
URL: http://rapportomadam.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0