Lyckliga dagar

Ibland mår jag bra. Inte ofta och definitivt inte regelbundet. Men idag är livet faktiskt helt okej. Jag har till och med unnat mig lite naturgodis. Visst känner man sig mycket nyttigare om på grund av tilläget "natur"? Egentligen är det ju också choklad. Men jag tycker om att bedra mig. Jag behöver inte alltid se sanningen i ögat som man så skönt säga på tyska.

Den här veckan har varit rätt trevligt. Jag har självklart pluggat en hel del men det går verkligen framåt. Jag hade planerat att vara klart med råmanuset till kandidatuppsatsen till den 10:e maj men det verkar som jag blir klart på söndag eller måndag redan. Jag har skrivit 21 sidor så länge. Jag vet inte om jag är nöjd med vad jag har skrivit men jag väntar på vad min handledare har att säga innan jag blir alltför nervös. Det till det plugget.

På tisdag var jag först på SUB och försökte kopiera en artikel. Det tog en hel timme eftersom ingen kopiator fungerade fungerade riktigt. Men jag läste lite DN medan jag väntade. Skönt med en riktig tidning i handen ibland. Efteråt åkde jag till Gustav som bor i Flemingsberg. Vi drack kaffe och samtalade. Självklart blev det nästan bråk eftersom vi har så olika politiska uppfattningar. Sätt en följare av Ayn Rand i ett rum med mig. Inte det smartaste. Men det är ändå rätt uppfriskande med någon som inte alltid håller med om vad jag har att säga när det gäller politik. Då får man en bättre bild av sig själv. Typ.

På onsdag fikade jag med Sophie. Det hade varit alldeles för länge sedan vi hade setts sist. Det var hur trevligt som helst. Jag fick höra det nya skvallret från gothscenen i Stockholm. Ibland känns det som det är en dagis. Men jag måste tilläga att det är samma sak i Tyskland. Jävla elitism. Hur som helst. Det var skönt att höra att Sophie mår bra och att det går framåt i hennes liv.

Idag fick jag tillbaka hemtentan i kursen om svensk mellankrigstidens litteratur. Jag fick ett A. Jag var som vanligt lite förvånad. Han rättade alla språkfel och sa att jag i jämförelse med många infödda inte behöver oroa mig. Det känns ju bra. Dessutom kom WGT-biljetterna idag. Snart är det dags för festival .. inte ens tre veckor. Och det finns fortfarande en hel del att planera. Jag måste klippa och sy. Jag behöver en större väska. Köper småsaker samt en sovsäck. Bah, det börjar kännas lite stressande. Jag ska väl skriva en lista snart. Listor är bra. haha.

Imorgon ska jag gå och demonstrera lite. Hoppas att det inte regnar.

WGT - biljetterna .. vackra fjärillar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0