Dålig vattenmelon?

Hur vet man egentligen att en vattenmelon är dålig? Den jag har precis ätit var väldigt gummiaktig och konstig i konsistensen. Kanske den var bara av dålig kvalitet. Jag knackade ju på den när jag köpte den igår och den lät ihålig. Jag kommer väl senare känna av om den där melonen inte var bra länge. Jag slängde i alla fall resten. Djupa problem som rotar i mitt inre just nu. Jag har tråkig.

De sista dagarna har varit väldigt oproduktiva. Jag har inte riktigt gjort något sedan Anders födelsedag. Jag har gått up tre kilo så jag gömmer mig i säckliknande kläder och en mössa på huvudet. Inomhus. Igår var jag dock på Coop och inhandlade flera kilo frukt. Varför är frukt egentligen så dyr? Nu har jag inte råd att köpa busskort i slutet av månaden så tills jag får CSN-pengarna någon gång i början av September behöver jag väl planka. Det är inte så bra för någon som har korta ben och har svårt att nå ljus-grejen. Jag ska kanske försöka krypa under hela metall-grejen. Jag ser det redan framför mig haha.

Jag har slutat spela alla de dumma Facebook-spel, Farmville och Frontierville och vad de nu heter. De tog alltför mycket av min tid och var inte inspirerande. Nu har jag lite ennui inom mig men det kommer försvinna. Tills dess kan jag springa runt här i lägenheten och känna mig fet och ful.

Fulhet. Jag vill göra något med mitt hår. Det har kanske med tråkigheten att göra. Jag måste klippa topparna och lite till. Mitt hår har blivit för långt. När det är blött går det ju nästan halvvägs ner till rumpan. Och det är för långt för att kunna göra en tuppkam. å andra sidan har jag ju nästan aldrig en tuppkam eftersom det inte finns några tillfällen för det. Gothklubb någon? Att han tuppkam när man gå på privatfest känns lite over the top. Eller? Hur som helst, jag vill ha möjligheten för att ha tuppkam. Så håret måste klippas. Dessutom vill jag ha lugg, en så där spetsig lugg som Razor Candi har haft. Men tyvärr har jag inga pengar för frisören just nu så jag måste vänta tills September. Ful tills September. Fan. Och sedan gäller det att hitta en frisör som vill och kan fixa mitt hår. Kanske jag ska fixa det själv. Har dock ingen bra sax. Fulhet.

Jag har läst klart The Picture of Dorian Gray. Ni får inget inlägg om det eftersom alla har ändå läst boken och vet att den är fantastisk. Jag har sett många bra filmer på sistone. Igår var det "Sherlock Holmes" som jag tyckte var rolig, Robert Downey Jr. var ju het. Har aldrig tyckt om Jude Law dock, inte som man eller skådespelare. Eller manlig skådespelare.

På lördag är Lars Ohly i Fittja. Han ska dock endast vara domare i en fotbollsmatch. Jag undrar om jag ska dit ändå, helt fangirl, och fråga om han vill ta kort med mig. Trist att han inte ska hålla tal. På söndag är det bokmarknaden i Stockholm. Dit ska jag defintivt. Anders vill gå ut och festa imorgon men det finns inget vettigt att göra. Så det blir frukt och TV. Kanske bättre det, fet och ful som jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0