Födelsedagsfest och annat roligt

Det ser ut som om det blir en lugn helg för min del. Men det spelar ingen roll, det regnar och jag kan alltid hålla mig sysselsatt hemma ändå. Jag ska läsa en bok och skriva ett brev. Och bara vara lat. Universitetet börjar om tre veckor igen så tills dess vill jag njuta av att inte ha några större plikter.

Den här veckan har varit rätt roligt än så länge. På måndag var Micke och Sophie hos oss och vi hade filmkväll. Först tittade vi på Todd Brownings "Freaks", en film från 1932 som handlar om utanförskapet av de så kallade freaks på cirkus. Filmen var bra gjort men genom att det var riktiga freaks, alltså handikappade människor, som spelade i filmen fick man en liten obekväm stämning. Sedan blev det "Gypsy 83" som handlar om två gothare som är på vägen till New York, det fanns mycket stereotyp homosexuella antydningar och självklart blev de också mobbade på många olika sätt men filmen var ändå sött och kläderna och atmosfären var väl producerade.

På tisdag var jag i Skärholmen för att storhandla. Nu är jag officiellt pank. Bra gjort det. Egentligen ville jag endast inköpa saker för Anders födelsedagsfest men självklart blev det en hel del grejer för mig själv också. Nu äger jag en hatt. Yeah. Nästa dagen städade jag hela lägenheten i flera timmar, man vill ju göra bra intryck på folk som besöker en. Dessutom hade det varit en tid sedan jag hade storstädat. Dessutom bakade vi som galningar, det skulle inte bli en tårta, nej, det blev en tårta, en kladdkaka, en äpple/plommon-paj, Chocolate Chip cookies och en morotskaka. Jag mådde illa på kvällen eftersom jag hade ätit för mycket deg. Att jag aldrig lär mig.

Jo, och på torsdag fyllde Anders år. Han jobbade på förmiddagen och när han kom hem öppnade han sina presenter. Sedan fixade vi klart mums mums-tårtan. Alla våra bakelser fick beröm och nästan allting blev uppäten. Egentligen skulle det ju inte bli någon fyllekalas men det blev det ändå haha. Det blev vin, rom och vodka och stämningen upphöjdes. Det blev många roliga konversationer och en lyckad fest. Tyvärr blev det då ingen The Cult-spelning på fredag, vi hade sovit för länge och var lite för bakfulla. Men eftersom festen var så där lyckad var det inte för jobbigt att missa spelningen.

Sophie, Jimmy och jag på måndag

Klart fixad för festen

Godsaker



Anders presenter



Jimmy var rock'n' roll



jag försökte också



Jag och födelsedagsbarnet



Adam och David vär där



Viktoria och Anders också (och typ 10 människor till men det skulle bli för många bilder)



Och en sista bild på mig



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0