Regn och migrän

Mitt huvudvärk har nu nästan försvunnit och det är jag väldigt glad för. Jag kände mig som en zombie de sista dagarna och orkade inte göra mycket alls. Det enda jag gjorde hela veckan var att på fredag åka in till stan med Anders, Jimmy och Micke och leta efter Cheap Monday-jeans för killarna. Anders' jeans blev en av mina födelsedagspresenter till honom. Jag köpte ett kul par solglasögon till mig själv (lagom till regnet 0.o) och lite små presenter till en kompis som fyller år snart. Glass åt vi också, det är ju viktigt sådant.

På lördag kollade Anders och jag på "Inglorious Bastrds", en väldigt kul film tyckte jag. Jag älskar de flesta Quentin Tarantino-filmer eftersom de är realism-inspirerade men fortfarande fiktiva. Många av mina favorit skådespelare från Tyskland medverkar i filmen, Daniel Brühl, Moritz Bleibtreu, Till Schweiger och mer. Dessutom var filmen på något sätt speciellt för en amerikansk film om andra världskriget eftersom det inte bara talades engelska utan också franska och tyska. Bra film.

Idag ska förmodligen Sophie och Micke komma hit för att ha en filmkväll. Jag har dock ingen aning vilken film vi kommer att titta på, men några har jag ju hemma. Kanske "Freaks". På torsdag fyller Anders år och han har bestämt sig att ha en liten tillställning här .. det kommer inte många men jag måste ju baka något (det blir mer en "vuxen grej" med kakor och tårta istället för fjortis-fyllofest) så jag planerar redan lite och är lite rädd. Jag är ju inte bra på att baka. På fredag blir det kanske The Cult konserten på Gröna Lund. Om det inte regnar. Så det blir i alla fall lite mer att göra för mig än förra vecka. Yay me.

Så. Nu är det dags att städa lite. Eller jo, att dammsuga räcker kanske. Ska städa lite mer på onsdag. Och sedan gäller det att träna till Beverly Hills 90210.

Micke och jag på fredag

Jimmy

Anders och Micke

Jimmy och skulpturer på Kulturhuset

Läskig liten gubbe

Mina inköp (solglasögon, Hello Kitty strumpor (I am a girly girl :D) och vax (någon gång vill jag försöka detta))

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gröna Lund är rätt så kul. =)

2010-08-03 @ 11:28:18
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0