Alla Hjärtans Dag

Jag tycker inte om kommersiella "festdagar" men eftersom jag har börjat att älska att laga mat (visst är det så att man äter mer och vill lagar mer mat när det är vinter?!?) så har jag lagat mat och bakat hela dagen på söndag. Det var faktiskt rätt bra för mig eftersom jag var så bakis och annars hade jag endast legat på soffan hela dagen och hade tyckt synd om mig själv. Så eftersom allting blev supergott tänkte jag visa er vad jag åstadkommit.

Frukost - American pancakes, rosinbröd (vad jobbigt det var att baka!) och mjölkbullar



Antipasti (inlagda grönsaker med marinad)



Tonfisk-pizza (med självgjord deg och sås)



Hallon-maräng-grädde efterrätt



Morotskaka och American Cookies




Jag är så duktig :D Förresten, mitt ämne för Kandidatuppsatsen blev godkänt. Det känns hur bra som helst. Jag ska skriva om "Kallocain" av Boye med metodbakgrund Lukasz (marxism ftw!!). Jag ska träffa min lärare nästa vecka för att diskutera det hela lite. Imorgon får vi uppgifterna för hemtentan i Metod och Analys kursen. Jag är lite orolig för det eftersom kursen var lite konstig och det känns inte som jag har mycket förkunskaper inför tentan. Jag har i alla fall läst allt.



Kommentarer
Postat av: Emelie!

Ooh, mycket goda grejer :D

2010-02-23 @ 02:11:11
URL: http://nodisco.blogg.se/
Postat av: Nina

Jo, ibland måste man ju också unna sig något :D

2010-02-28 @ 18:01:44
URL: http://misszombilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0