Jag fryser

Jag fattar inte hur det kan bli kallare inomhus när det blir varmare utomhus. Jag tror att bostadsföretaget drar ner på värmen för att spara pengar. Alla våra element är endast ljuma fast att vi har dem på full värme. Så irriterande! Men det är hur som helst skönt att det är plusgrader ute, det vore så klart bäst om solen sken också . Men man kan inte ha allt i livet. Jag hoppas att det inte kommer mer snö och vi kan snart njuta av vårvärmen. Jag är så trött på vintern! Ni har säkert alla lika mycket lidit under tunnelbana - och tågkaoset. Jag förstår fortfarande inte hur ett land som Sverige inte kan klara av vintern. Det är faktiskt skrämmande.

Den här veckan har jag varit upptagen hela tiden. Imorgon ska jag lämna in hemtentan i Teori och Metod-kursen. Vi hade 9 dagar för den och det behövdes också, vi hade 12 sidor att skriva. Jag blev klart igår och har inte tänkt på den igen. Jag har tendensen att tänka för mycket och sedan ändrar jag på allting och det blir bara fel. Tentan har i alla fall tagit nästan hela veckan ifrån mig och det blir skönt att lämna in den imorgon.

På tisdag åkde jag till universitetet för att träffa min handledare för kandidatuppsatsen. Jag åkde en timme tidigare och hej, jag hann fram i tid. Jag tog pendeltåget från Huddinge som var proppfullt men i alla fall kom jag fram. Temat för min kandidatuppsats är så gott som klart, jag måste endast specifiera mig lite och komma på en bra struktur. Per-Olof verkar snäll och det var trevligt att prata med honom. Jag blir gladare och gladare att jag inte har valt James Spens-kursen. Efter mötet åkde jag in till stan och köpte några nödvändigheter (plattång, hårfärg, lösögonfransar osv). Det var dock en bitch att ta sig hem igen, tog nästan 2 1/2 timmar.

På fredag var vi på Zombie Disco. Efter nästan en hel vecka hemmaplugg var det precis det jag behövde. Jag dansade och träffade som vanligt många snälla och roliga människor. Jag undrar dock hur full Jouni var eftersom han spelade minst 5 gånger The Crüxshadows, inte att jag gnäller om det, jag tycker ju om dem hehe. Jag träffade två killar som känner mig från internet och jag hade ingen aning vem de var. De visste mitt namn och visste att jag var tysk och allt sådant. Konstig. Dagen efter fick jag veta att min tyske kompis blev rånat på vägen hem :( Ush, jag börjar verkligen bli rädd!! Han hade väl blivit medvetslös eftersom han sa att allt han kom ihåg var att han vaknade vid T-Centralen med blod i munnen. De tog hans mobil. Han mår fortfarande inte så bra, hela ansiktet är svullet och han har ont. Vad fan händer med Sverige? Hat, hat, hat!!!

Idag har jag spenderat med att leta böcker online. Det jobbigaste med uppsatser är att hitta sekundärlitteratur, tycker jag i alla fall. Alla böcker jag behöver finns på olika bibliotek så det blir mycket runtåkande inom de nästa två veckor. Och sedan är jättesvårt att få tag i litteraturen för kursen som börjar på onsdag. Jag hade aldrig trott att man inte kan hitta Johnson, Moa Martinson och Pär Lagerkvist någonstans. De är ju kända! Jag får en bok av Alex imorgon (<3) och Lagerkvist har jag hittat på bokborsen.se. Nu saknas endast Johnson. Ooooorka!!

Okej. Nu ska jag verkligen vila en stund. Jag vill inte stressa mig för mycket med allt. Imorgon har jag fullt upp med att lämna in tentan, träffa Alex, leta efter några böcker på SUB och ett möte på kvällen om de nya balkongerna som vi kommer att få här snart.

Några ego-bilder från fredag:
Stefan och jag

Fredrik, Anders och Micke

Iman och jag

:D (jag ser ut som jag är 16 haha)

Visst ser jag kåt ut!?!

jag tycker om Per <3




Kommentarer
Postat av: adam

Förresten Nina, vilken bok behöver du av Eyvind? jag har en del härhemma. säg till om du vill låna något.

2010-03-01 @ 21:03:46
URL: http://rapportomadam.blogspot.com
Postat av: Alex

Haha! Jag dör av den nästa sista bilden XD

2010-03-05 @ 23:48:04
URL: http://dynadin.blogg.se/
Postat av: Alex

*näst

2010-03-05 @ 23:48:14
URL: http://dynadin.blogg.se/
Postat av: Nina

Adam: Jag har hittat Johnson-boken .. men taaaaaaack :)



Alex: Jo, jag hade kanske druckit lite för mycket och FÖRSÖKTE se sexigt ut haha

2010-03-06 @ 12:01:30
URL: http://misszombilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0