Life

Jag har gett upp för idag. Jag undrar hur jag ska hinna med anteckningar också. Texterna jag måste läsa är komplicerade och går egentligen inte att förstå inom den korta tiden  under vilken jag behöver läsa dem. Men jag har i alla fall hunnit med 100 sidor idag. 220 kvar tills fredag, plus att jag måste förbereda en presentation. Jag har dessutom förstått att jag inte har fattat Heideggers idéer. Och jag mår inte bra alls .. är trött, motivationslös och allmänt nere. När kommer våren egentligen?

På fredag var jag på UK Subs / Vibrators spelningen. Det var kul att träffa lite folk och att vara social. Stället (Hornstull Strand) var lite sunkig och så hade de vattenläcka så att det luktade toa överallt. Eeew. Folk som var där var lika sunkiga .. det var antigen gamla gubbar som försökte tafsa eller gav mig komplimanger eller så var det aggressiva Ska-killar som började slagsmål. Jag fick till och med ett glas på huvudet som någon hade kastat in i publiken. Men jag gissar att det är "punk" att göra så.  Själva spelningar var rätt bra dock. Vibrators kände jag inte förut men jag tyckte om dem och Uk Subs var roligt att se. Men vi lämnade platsen snabbt efter konserterna hade slutat .. det började ett slagsmål mellan några engelsmän och några svenska Ska-killar och jag tyckte att det var lite otäckt. Desirée och Daniel sov hos oss så vi avslutade kvällen med en intressant diskussion i vårt kök.

Sedan dess har jag inte gjort särskilt mycket. Jag har läst kompendier och började undra vad tentan egentligen kommer att handla om. Jag förstår inte vart det hela kommer att leda .. kanske dags att prata med Roland. Jag har läst hälften av Boye-boken. Ah, och jag fick betyget för sista Idéhistoria-tentan. Jag fick B. Hur bra som helst, jag är jättenöjd med min prestation under höstterminen. Nu hoppas jag bara att jag kommer att få A som slutbetyg.

Jag har inte planerat särskilt mycket den här veckan. Jag har mycket plugg, två föreläsningen och egentligen känner jag mig inte för att se andra människor. På onsdag ska jag träffa Per. Någon som vill tvinga mig att träffas? Snälla .. I need a kick in the butt.

Mina kamera-batterier dog så det här är den enda bilden från fredag. Jag, Dessan och Daniel.


Kommentarer
Postat av: Alex

Du kan ta en fika med mig på söndag om du vill?

2010-02-05 @ 22:20:34
URL: http://dynadin.blogg.se/
Postat av: Sophie

Vi kan fika när so helst när du har tid:)

2010-02-08 @ 16:28:13
Postat av: Nina

Men Alex. Söndag är ju Alla Hjärtans Dag :P Då ska jag tillbringa dagen med Anders! Men nästa vecka kanske?



@Sophie: jo, nästa vecka någon gång kanske? Du jobbar väl? Jag är sjuk just nu så den här veckan blir det inget :(

2010-02-09 @ 14:39:23
URL: http://misszombilicious.blogg.se/
Postat av: Sophie

Yes nästa vecka blir gött för jag kan efter 18 då jag slutar på praktiken:)

2010-02-11 @ 12:03:50
Postat av: Alex

Haha, jag menade förra söndagen ;) Inte nu på söndag.

2010-02-12 @ 09:49:25
URL: http://dynadin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0