Hoffnung oder doch Untergang?

Jag har precis tittat på "The Departed" och jag tyckte att den var riktigt bra. Det hade jag inte förväntat mig eftersom jag inte tycker om Matt Damon, han är så osympatisk och intetsägande. Men filmen fick inte lyda under hans närvaro. Bra det.
Idag var jag duktig! Jag har städat i flera timmar och har till och med organiserat mitt klädskåp. Jag har slängt lite kläder som jag vet att jag aldrig kommer att använda igen eftersom de är antigen för fula eller för stora. Jag har dessutom pluggat i fyra timmar och har nu bara 12 frågor att svara på kvar, av 26. Tyvärr har jag börjat med de lättaste och de svåra frågor kommer jag kämpa med inom de nästa dagarna. Jag är arg på de lärarna vi har i den här delkursen. Det finns ingen information om när vi ska skriva hemtentan och när och hur vi ska lämna in den. Sådant behöver man ju veta.

Jag behöver hjälp av folk som vill prestera på universitetet. Jag ska ta kandidatkursen i litteraturvetenskap nästa termin. Ska jag ta kursen som intresserar mig och som kommer att behandla litteraturen jag älskar men jag vet att läraren är en idiot och han aldrig ger bra betyg (!!!) ELLER ska jag ta en kurs som jag vet jag kommer att klara men som inte är särskild intressant och jag känner inte läraren? HJÄLP!!!!

Igår träffade jag min vän Kirsten från Australien. Hon bor i London för tillfället och var under nyårsdagarna i Stockholm med några kompisar. Vi satt egentligen bara i deras hostel-rum och drack öl. De australienska tjejerna tålar inte den svenska kylan så de ville stanna inomhus. Det var ändå jättetrevligt och vi skrattade mycket. Konstigt nog är ju alla människor från Australien som jag känner (haha, de två eller tre) väldigt glada och energiladdade människor. Och de var det också.

Kirsten och jag

Mish

Heli (från Finland) och Kirsten


Kommentarer
Postat av: adam

är det Spens du menar? i sådana fall kan det nog bli knepigt. MENn: du har en drivkraft, naturligtvis kommer du klara Spens. Fast om du skriver en bra C-uppsats kanske det "bara" blir ett B på Spens trots att du förtjänar ett A. jag vet inte, det är ett svårt val... frågan: är du redo att kompromissa?

kram. adam

2010-01-05 @ 14:17:18
URL: http://rapportomadam.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0