Konsert

Jag har ju glömt att berätta om konserten på Debaser förra onsdag. Alltså egentligen ville vi dit för Christian Death som skulle vara förband för The 69 Eyes. Jag är ju inte av en av de fanatiska Rozz Williams-fans som hatar det nya bandet så mycket att de till och med kastar saker på sångaren. Jag tycker att de är helt okej och dessutom är några av de gamla medlemmarna fortfarande i bandet. Så klart är bandet med Dinah Cancer (Christian Death 1334) också bra.

Hur som helst, Christian Death ställde in hela touren med The 69 Eyes några dagar innan konserten. Tourupptakten var ju i Stockholm. Men eftersom vi redan hade köpt biljetter tänkte vi gå dit ändå. Jag har sett The 69 Eyes några gånger i början av årtusendet och de var helt okej .. nuförtiden är de mer poser-rock, men den gamla "Gothic Girl"-tiden gick verkligen att lyssna på. Det var lite konstigt att vara på konserten eftersom många "fangirls" var där men vi hade kul ändå. Vi träffade på Johan, Elin, Tommy och Jenny så vi hade några att festa med.

Förbandet sög! Jag kommer inte ens ihåg vad de hette. Det var en fruktansvärt dålig gig. Föreställ är en skrikig kvinna som hoppar runt som en smurf på amfetamin. Det kändes som en lång låt utan paus, ingen variation och på grund av skrikandet kunde man inte ens höra texten. Så det var bra att ölen var billig och lite berusad överlevde vi de fruktansvärde 40 minuter. The 69 Eyes har blivit sådana poser. Jyrki tordes inte ta av sina solglasögon och påminde mycket om Joey Ramone, han hade till och med nästa samma frisyr. Själva musiken .. jo .. när de spelade de gamla låtarna dansade jag, det var lite nostalgi i spelet. Den nyare musiken är för mycket tråkig rock för min del. Men det var inte dåligt eller något, de är proffs och det hördes. Jyrki kan sjunga, inget att säga emot detta. Det löjligaste var dock när han började kalla publiken "Stockholm Vampires" haha.

Det var trist att Christian Death inte var där. Jag hade kul ändå, några av låtarna påminde av sköna tider som jag hade på festivaler mellan 1999 och 2004.
Innan spelningen

Anders <3

Och då blev jag så småningnom berusad

Vi var lite malplacerade men att posa gick ändå

Jyrki .. eller Joey? jag ser ingen stor skillnad

...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0