I have given all I can, it's not enough

Jag har en Radiohead-fas igen. De kommer och går. Jag förknippar så mycket tonårsångest med deras musik vilket har väl mycket att göra med att jag lyssnade mycket på dem när jag var kring 14/15 år gammal. Fin musik.

Jag färgar håret just nu. Alltså bara svart. Jag undrar hur jag alltid lyckas att färga halva ansiktet, nacken och halsen också. Jag ser ut som om jag hade pest. Jag är verkligen en höjdare. Jag har fortfarande ingen aning om det blir blond eller rosa på sidorna. Det blir väl ett spontant beslut på söndag.

Sista dagarna har varit rätt fina. Igår har jag läst "Feuchtgebiete" av Charlotte Roche. Boken handlar om kroppsutsöndringar och den kvinnliga sexualiteten. Jag skulle kalla genren som post-postmodernism, någonting som passar i våran tid med korta men kraftfulla meningar, mycket talspråk och utan några tabu. Men men, jag ska väl skriva ett eget inlägg om boken. Jag äcklades av många stycken, inte någonting jag hade förväntat mig. Men det är en ändå en bra bok.

Jag var hos vårdcentralen förra vecka men som vanligt fick jag ingen riktig hjälp. Jag fattar inte svenska sjukvården. Jag ska hur som helst inte gå till någon läkare i Sverige igen, kanske om jag ligger för döden. Fast, förmodligen skulle jag inte få någon hjälp då heller. Bläh. På söndag var Adam hos mig, vi satt mycket ute vid sjön och diskuterade allt möjligt. Det var trevligt som alltid. Han har en James Dean-friysr. Så, nu är det sagt haha. På måndag var Per på besök. Vi tittade bara på TV men det var mysigt. I förrigår var jag lite i Tanto, eller jo, snarare vid sjön där. Anders och jag sprang i Viktoria och Anders och de ville bada. Jag vill ju också gärna bada men jag har inte tillräckligt självkänsla för det. Jag tycker att det skulle finnas speciella baddagar för folk som har ingen självkänsla och självförtroende nog för att kunna springa runt i baddräkt framför folk. För alla som känner sig för feta, konstigt formade, för smala och så vidare. Inga snygga 20-åringar i bikini! Ha! Jag vill bada :(

Om tre dagar åker jag till Tyskland. Jag har planerat mycket, har ringt folk och kommit fram till att jag är pank och att jag egentligen inte kommer att ha råd med att göra mycket. Vi ska se hur det kommer att gå. Jag saknar min mamma, det händer inte ofta att jag gör det men just nu vill jag gärna krama om henne. Snart.

Okej, ska väl åka till Skärholmen om en timme och handla lite. Jag kommer att missa Beverly Hills 90210 - min nya gamla obsession. Jag hänger väl lite för mycket i det förflutna. Visst är det konstigt om man kan säga 15 år sedan gjorde jag det och det?!? Moah. Robbie är tillbaka med Take That. Vet inte om jag bryr mig.

Måndag

Ego-bild


Tanto

Anders och Viktoria

Det var vacket där


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0