Tyskland - Dag 2

Jag har lite tid över just nu. Jag har läst i en timme men nu känner jag mig mer för att uppdatera min blogg. Det har blivit lite kyligare här, fortfarande 24 °C men det är i alla fall bättre än de 33°C igår.

Det var läskigt varmt andra dagen, alltså över 30°C redan på förmiddagen. Man ville egentligen bara springa runt naken. Vilket jag självklart inte gjorde. Vi åkde till min kompis Frenzi redan rätt tidigt på dagen för att frukost. Hon behöver jobba mycket den här veckan och vi vet inte om vi hinner träffas under helgen. Hur som helst, det var jättetrevligt, vi åt goda tyska Brötchen och hade mycket att prata om. Jag beundrade hennes nya kista .. alltså den är tillverkad endast för henne men utan några inre delar, inga kuddar eller något, bara den yttre ramen. Jag vill också ha en sådan! Anders och jag hann till apoteket innan det var dags för lunch hos mina föräldrar. Konstigt nog finns många av de medikament jag behöver inte i Sverige så jag storhandlar alltid på apoteket när jag är i Tyskland.

Eftersom det var så där het ute bestämde vi oss för att åka till stranden med mina föräldrar på kvällen. Det var roligt, vi badade, spelade beach-spel och latade oss. Vi la oss tidig den kvällen eftersom vi behövde gå upp tidigt nästa dagen. Men det var så varmt i vårt rum, det gick inte att somna. Jättejobbig.

Frukost

Frenzis kista

Frenzi och jag

Min mamma och jag vid stranden


Kommentarer
Postat av: Mana

Ah, jag vill också till Tyskland!

2010-07-22 @ 23:28:52
URL: http://manatunmats.wordpress.com
Postat av: Nina

Tyskland är fin :D

2010-07-23 @ 09:53:58
URL: http://misszombilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0