Tyskland - Dag 3

På onsdag åkde vi till Sylt. Jag vet inte hur känd ön är i Sverige men i Tyskland är den berömd som semester-paradis för de rika. Vi åkde rätt tidigt på morgonen, jag, min mamma, min syster och Anders. Vi bytte tåg i Husum och då blev det jobbigt eftersom det var för mycket folk på tåget och det fanns ingen luft alls . Men vi överlevde. Det var rätt kul att korsa Norrsjön, det finns endast en liten vall gjort av sand där tåget rullar över. Vi var i Westerland (huvudstaden av ön) runt klockan 11 och innan vi gick till stranden satt vi oss ner i en lite kafé och fikade. Sedan begav vi oss till stranden där redan tusentals människor sälade sig i solen. Vi satt oss ner i sanden och spenderade största delen av dagen med att antigen vila under solparaplyet eller att bada. Fram emot kvällen tog vi en liten promenad vid stranden och genom innerstaden. Slutligen hamnade vi i en liten restaurang där vi satt ute och åt något. Tågresan hem var i alla fall lugnare än resan dit, det var inte lika fullt med människor och det var inte så varmt längre. Westerland är en liten söt stad men det märks att det är mest rika som är där eftersom allting är dyrt och det värsta vi har sett var ett hus som såldes för 14.5 miljoner Euro. Helt sjukt! Vi hade en jättetrevlig dag men jag var så trött på kvällen, all denna friska luft jag inte är van vid. Haha.

På tåget med min syster och min mamma


*puss*


Westerland

Dyrt hus!

Vi drack kaffe

På stranden

Jag läsde mycket

Glass behövdes


Rådhuset i Westerland

Mat





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0