Tyskland - Dag 6

Det är så fint med regn. Vad jag har längtat efter det, sommarregn, det är verkligen min favorit-företeelse. Eller jo, regn överhuvudtaget. Jag borde flytta till Storbritannien.

Vi hade ingenting planerat innan kvällen på den sjätte dagen i Kiel så min mamma föreslog att vi skulle kunna åka till Schönberg där man kan äta fisk som är fången på morgonen just i Schönberg. Så det är det vi gjorde, mina föräldrar och Anders och jag. Först tog vi en liten promenad vid stranden och hamnade sedan i en liten by av matstånd där vi satt oss ner och åt lunch, fisk. Det var trevligt fast att det blåsde rätt mycket. Efter maten promenerade vi lite till och såg att det var en tävling för sandskulpturer på gång .. någon hade byggd en Spongebob, någon annan Sfinxen. Väldigt kul.

På kvällen åkde vi till min kompis Martina där vi förfestade innan det var dags för att dra till Pumpe. Det var rock-kväll men de spelade egentligen vad man önskade sig så jag hann också dansa några gånger. Där träffade jag på många gamla kompisar, Anette, Pierre, Kim, Marcel, Paddy, Carola, Markus med flera. Jag hade verkligen rolig. Vi tog en taxi hem med en väldigt konstig taxi-chaffis som inte sa ett enda ord under hela färden.

Schönberger Strand

Mat

Tävlingen



Min mamma och jag på bron





Fin bild på mina föräldrar



Martina och jag



Markus och Anders



Med Martina och Anette



Med Pierre (gamla gymnasie-kompis)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0