Tyskland - Dag 8

Huvudvärken har inte försvunnit. Så det blir en dag i mörkret. Jag ska försöka läsa min "Der Spiegel"-tidning senare och dricka chai-té. Jag har försökt att träna men det gick inte. Jag tycker om att vara gnällig!

På måndag åkde vi hem. Men först stannade vi i Raisdorf för att äta Fischbrötchen, det är egentligen bara fisk i bröd. Men det är god fisk i tyska bullar så det är någonting väldigt mumsigt! Jag hann till och med att träffa Marinas man Timo som jobbar i närheten av fiskaffären. Det var länge sedan jag såg honom sist och han har verkligen blivit snygg! Han hade ju lämnat henne och barnet ett tag sedan men han har återvänt och när Marina kan förlåta honom måste jag väl också kunna göra det.

Anders och jag var jättebakfulla och resan var rätt ansträngande. Men allting gick bra och vi var hemma runt klockan 21 på kvällen. Nu är jag faktiskt rätt glad för att vara tillbaka hemma, inte så mycket för att vara i Sverige. Det är trevligt att bo hos mina föräldrar igen men efter ett tag kommer alla dåliga känslor tillbaka, allt skit som har hänt har jag väl ändå inte rikigt bearbetat än. Hur som helst, jag saknar Tyskland, mina vänner, maten, TV:n, tidningar och så vidare. Men inte att bo hos mina föräldrar. Det är skönt att sova i sin egen säng igen men jag är redan rätt uttråkad, människorna i Tyskland umgås mer, de gör mer roliga saker. Men men. Jag tycker ju om att vara lat så kanske den svenska livsstilen passar mig bäst after all.

Anders med sin Fischbrötchen

Vid flygplatsen i Lübeck

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0