Alice in Wonderland

Jag såg Tim Burtons "Alice in Wonderland" häromdagen och jag vart positivt överraskad. Jag förväntade mig inte så mycket eftersom den är en Disney-produktion (jag hatar de flesta Disney-produktioner). För det mesta ville jag se filmen på grund av Johnny Depp som, som de flesta ju vet, är min favorit-skådespelare. För det första var filmen i 3D som jag tyckte var spännande eftersom jag aldrig har sett en film med 3D-brillor på. Effekterna var inte så spektakulära men fint var det. Johnny Depp var som vanligt fantastisk! Han är verkligen gjort för de udda rollerna som Tim Burton skapar. Helena Bonham-Carter övertygade mig också. Positiv: make-up och kläderna, underlandet med sina underliga saker, Alan Rickmans röst hos den blåa masken. Negativ: själva storyn var inte för kreativ utan det fanns endast några små förändringar, början och slutet var definitivt Disney-inspirerade och Alice, jo, det kunde ha varit Miley Cyrus som spelade henne. Men som sagt, Johnny Depp leverar och några scener är verkligen vackra.

 

Sexiga i 3D-glasögon :D


Kommentarer
Postat av: Sébastien

Jag vill definitivt se filmen, men jag tycker det är synd att Burton har slutat att göra egna historier och numera bara gör remakes av gamla klassiker... Dessutom är allt som kommer från Disney lite lätt motbjudande, tycker jag.

2010-03-11 @ 21:11:35
URL: http://popstitute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0