Ibland är det kanske bra att vara spontant

Jag har bokat flyg till Tyskland idag. Min mormor fyller 80 den 28:e i Mars och jag har bestämt mig för att gå till hennes kalas. Man vet ju aldrig om det är hennes sista runda födelsedag. Jag har bråkat lite med mig själv om jag ska åka på grund av plugget och eftersom Anders inte kan följa med. Jag hatar att resa ensamt, jag är ju en pratsam person och dessutom blyg. Men efter att ha pratat med Anette idag på telefonen började jag sakna henne fruktansvärt. Så jag kan förbinda resan med att träffa mina vänner också. Dessutom skulle jag annars ångrat om jag inte hade åkt, man vill ju egentligen inte tänka på det men min mormor kan ju dö när som helst, inte många fyller 80. Jag behöver också lite ledig från plugget och jag har inga seminarier mellan den 24:e i Mars och den 7:e i April. Jag måste skriva på en hemtenta och jobba på min kandidatuppsats men fyra dagar i Tyskland kommer inte skada för mycket. Så jag är i Tyskland mellan den 27:e och den 31:e i Mars. Tadadada.

(och tur och retur har jag endast betalt 220 kronor för. Det är billigare att åka till Tyskland och tillbaka än att ta tåget till Norrköping och tillbaka. Haha.)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0